اجاره سند در کرج

اجاره سند برای وثیقه زندانی کرج

اجاره سند برای وثیقه زندانی کرج امری ست که افراد ساکن کرج که با مشکلات حقوقی در زمینه بازداشت و آزادی زندانی مواجه شده اند، می تواند مهم و یا حتی گاهی حیاتی محسوب شود. گروه حقوقی اجاره سند و تامین وثیقه راه گشا در ادامه اطلاعات مفیدی در این زمینه را به شما ارائه میدهد. راه گشا میتواند به زندانیان در بند و خانواده های ایشان در تامین وثیقه و سند اجاره ای یاری رساند.

ریشه‌یابی نام کرج

کرج از کلمه کراج به معنی بانگ و فریاد است. زیرا در تپه آتشگاه و کوههای کلاک و قلعه دختر شهرستانک و بز قلعه اشتهارد در ایام تابستان برای خبر رساندن و دیده بانی آتش افروزی می‌شد و در موقع جنگ بدینوسیله از هجوم دشمنان با خبر می‌شدند، در آن روزگار ممکن است، نام کرج، کراج بوده‌است.

در فرهنگ نفیسی کرج به معنی گوی، گریبان، چاک و شکاف آمده و آنرودخانه ایست که در کوههای شمال غربی ری جاری می‌شد و بلوک شهریار و ساوجبلاغ را مشروب می‌سازد و نام دهی است در کنار این رودخانه که پادشاهان قاجار در آنجا بناها و قصرهای عالیه برپا نموده‌اند. همچنین در کتب مختلف آمده، لفظ کرج از کلمه کرژ به معنی کوهپایه‌است.

کرج در ۳۶ کیلومتری غرب تهران و در کرانه غربی رود کرج و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته‌است. این شهرستان از شمال به استان مازندران، از جنوب به شهرستان شهریار و استان مرکزی، از غرب به شهرستان ساوجبلاغ و استان قزوین و از شرق به شهرستان تهران محدود است.

این مطلب را نیز بخوانید: تامین وثیقه برای حبس تعزیری

کوههای البرز استان مازندران و کرج را از هم جدا کرده‌است. دهستان کرج در میان دره‌های پرپیچ‌وخم البرز و در اطراف جاده چالوس قرار دارند.

کرج مدتی جزء مازندران و زمانی بخشی از ری بوده ‌است و گاهی از روستاهای طالقان یا شهرستانک محسوب می‌شده ‌است.

تا پیش از حمله مغول رفت و آمد کاروان‌ها بیشتر از راهی بوده که از طریق سگزآباد و شهریار به ری می‌رفته است. از این دوره به بعد راه قزوین – کرج – ری اهمیت بیشتری یافت ولی اهمیت کرج در دوره صفوی به دلیل قرار گرفتن بر سر راه قزوین به تهران و تبریز بیشتر شده و کاروانسراها، پلها و قلعه‌های ایجاد شده در حاشیه این جاده به آن هویت بخشیده‌است.

مقدسی در سده چهارم هجری قمری از کرج به عنوان یکی از روستاهای ری نام برده‌است.در آغاز سده هفتم هجری قمری یاقوت حموی نیز کرج را تابع ری دانسته‌است.

حمدالله مستوفی در سده هشتم هجری قمری کن و کرج را از ولایات تابع طالقان برشمرده و در ذکر رودخانه‌های عراق عجم از کوهرود نام می‌برد که ویژگی‌های آن به طور دقیق قابل تطبیق بر روی رودخانه کرج است.

در سده‌های میانه اسلام و پس از آن به ویژه در عهد آخرین پادشاهان صفوی که تهران مقر حکومتی دربار می‌شود، مسیر قزوین – کرج – تهران مورد توجه قرار می‌گیرد و به احتمال فراوان کاروانسرای صفوی کرج قابل انتساب به همین دوره‌ است.

دوره قاجاریه کرج به علت همجواری با پایتخت و قرار گرفتن بر سر راه ارتباطی سلطانیه و تبریز مورد توجه سلیمان میرزا قرار گرفت و کاخ سلیمانیه را در آنجا ساخت. در همین دوران سپاهیان زیادی از منطقه عبور کرده و یادداشتهایی از خود بر جای نهاده‌اند. در این دوره کرج به عنوان قسمتی از راه اصلی تهران-قزوین شناخته می‌شد.

این مطلب را نیز بخوانید: آیا زندانی مهریه با سند آزاد می شود؟

هنگامی که در خیابان‌های زیبای این استان عبور می‌کنیم یکی از ساختمان‌هایی که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند ساختمان دادگستری استان البرز (کاخ دادگستری کرج) است.

ساختمان جدید اداره کل دادگستری و دادگاه های تجدید نظر استان البرز باحضور رئیس دیوان عالی کشور طی نوزدهمین سفر استانی رئیس محترم قوه قضاییه افتتاح شد، این ساختمان با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع و بازیربنای ۴۰ هزار مترمربع درمدت ۶سال ساخته شده است.

این ساختمان دارای ۳ بلوک است که بلوک اول آن ۷طبقه، بلوک دوم ۶ طبقه و بلوک سوم دارای ۵ طبقه است.

ساختمان جدید اداره کل دادگستری و دادگاه های تجدید نظر استان البرز در حسن آباد کرج واقع شده است .

این ساختمان زیبا و با شکوه متاسفانه شاهد اتفاقات تلخ بسیاری بوده است همانند همه دادگاه‌ها و دادسراهای سراسر جهان.

یکی از مشکلات پیشرفت جامعه بشری دقیقا همین موضوع است: رشد روزافزون جرم و جنایت و کلاهبرداری و . . .

این ساختمان و این استان نیز از این مطلب مستثنی نیستند.

اکثر افرادی که به چنین مکان‌هایی مراجعه می‌کنند با عباراتی همچون تامین وثیقه جهت مرخصی زندانی و به تبع آن عباراتی همچون اجاره سند جهت دادسرا و اجاره سند جهت آزادی زندانی برخورد خواهند داشت.

اجاره سند و وثیقه چه اهمیتی دارد؟ برای چه افردی قابل استفاده است؟ چه افرادی به اجاره سند جهت دادسرا نیاز پیدا می‌کنند؟

وقتی فردی مرتکب جرمی شده و یا متهم به انجام کاری خلاف قانون می‌شود لزوم اجاره سند و وثیقه همچنین بحث تامین وثیقه جهت مرخصی زندانی نمایان می‌شود.

اگر فردی مرتکب جرمی شده باشد قطعا می‌خواهد از مرخصی استفاده کرده تا بتواند درصدد جبران اشتباه خود برآمده و یا از شاکیان خویش طلب رضایت کند که در این شرایط این فرد درگیر مساله تامین وثیقه جهت مرخصی زندانی می‌شود.

و یا در شرایطی سخت‌تر یعنی وقتی فرد مرتکب جرمی نشده اما متهم به انجام آن شده است قطعا و یقینا نیاز به استفاده از مرخصی دارد تا بتواند از زندان خلاص شود و درصدد جمع‌آوری مدارک و مستنداتی دال بر بی‌گناهی خویش برآید و این فرد از هر کسی بیشتر مفهوم تامین وثیقه جهت مرخصی زندانی را درک می‌کند.

این مطلب را نیز بخوانید: تکلیف وثیقه در صورت فرار متهم چه می‌شود؟

در چنین شرایطی قاضی محترم پرونده مطابق با نوع و شدت جرم یا اتهام فرد مجرم یا متهم اقدام به تعیین قرار وثیقه برای وی می‌کند.

چه زمانی دادگاه قرار وثیقه تعیین می‌کند؟

چه زمانی به فرد متهم و یا مجرم اجازه استفاده از مرخصی و خروج از زندان داده می‌شود؟
چه زمانی فرد زندانی و خانواده وی درگیر مساله تامین وثیقه جهت مرخصی زندانی می‌شوند؟

قطعا دادگاه شرایطی برای تضمین حضور متهم در دادگاه دارد و قوانینی مرتبط با آن وضع شده و اجرا می‌شود که یکی از مهمترین این تضمین‌ها وثیقه یا سند ملکی است و گرو گذاشتن سند نزد دادگاه مهم‌ترین راه برای جلوگیری از متواری شدن زندانی (اعم از فرد مجرم یا متهم) می‌باشد.

سند گرو گذاشته شده (وثیقه) نزد دادگاه به منزله وثیقه بوده تا قاضی محترم پرونده از حضور متهم در دادگاه، اطمینان حاصل نماید هچنین شاکی یا شاکیان پرونده نگران فرار زندانی و ضایع شدن حق خویش نباشند.

لزوم تامین وثیقه و اجاره سند برای آزادی زندان در استان البرز (وثیقه برای آزادی زندانی درکرج)

وقتی فرد متهم یا مجرم برای رسیدگی به پرونده و شرایط خویش و همچنین رسیدگی به شرایط خانواده و افراد تحت سرپرستی خود نیاز به خروج از زندان داشته باشند باید وثیقه معین شده از سوی دستگاه قضایی را تامین کرده و نزد دادگاه بسپارند.

حال اگر زندانی یا خانواده وی دارای ملک شخصی نباشند. نه خود فرد و نه خانواده و نزدیکانش. به خصوص در شهرهای بزرگ و کلان شهرها مانند استان البرز و کرج این مساله بغرنج‌تر خواهد شد از این رو تامین وثیه برای زندانی در استان البرز کاری دشوارتر خواهد بود.لذا لزوم اجاره سند برای دادگاه و تامین وثیقه در تهران و کلان شهرها بیشتر از سایر شهرستان‌ها احساس می‌شود.

در اینجاست که لزوم اجاره سند و وثیقه نمایان می‌شود. در چنین شرایطی فرد مجرم یا متهم نیاز به اجاره سند و وثیقه دارد.

آزادی زندانی و وثیقه

در شرایطی که فرد متهم یا مجرم بخواهد از مرخصی استفاده کند آزادی زندانی و وثیقه همچنین اجاره سند جهت دادسرا و اجاره سند جهت آزادی زندانی و تامین وثیقه جهت مرخصی زندانی مفاهیم جدانشدنی از یکدیگر هستند.

فرد زندانی چه برای جمع‌آوری مدارکی دال بر بی‌گناهی خویش یا برای سروسامان دادن به وضعیت خانواده خویش آن هم در شرایطی که سرپرست خانوار باشد و چه برای جلب رضایت از شاکیان پرونده خویش نیاز به تامین قرار وثیقه تعیین شده از جانب قاضی محترم پرونده دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: اجاره وثیقه برای زندانیان جرایم غیرعمد

در پایان گروه تامین وثیقه راه‌گشا با بیش از یک دهه سابقه درخشان و خوش نام در زمینه سند اجاره‌ای و تامین وثیقه و قرار وثیقه و اجاره سند جهت دادسرا و اجاره سند جهت آزادی زندانی و تامین وثیقه جهت مرخصی زندانی همواره کنار شما عزیزان بوده و برای یافتن جواب سوالات خویش می توانید از راه‌های ارتباطی (واتساپ – تلفن – مراجعه حضوری) با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شوید.

شما عزیزان می‌توانید همواره از راه‌‌های ارتباطی مختلف مانند مراجعه حضوری یا تلفنی و یا شبکه‌های مجازی با کارشناس باسابقه ما تماس حاصل نموده و از ایشان بخواهید تا مراحل جزیی کار را خدمت شما عزیزان توضیح دهند.

صمیمانه آرزومندیم و از خداوند بزرگ خواهان آزادی همه انسان‌های دربند هستیم و باشد که در این کره خاکی به خصوص در میهن عزیزمان ایران دوست داشتنی و زیبا هیچ انسانی خواسته یا ناخواسته خطا نکرده و دربند و گرفتار نباشد.

5/5 - (6 امتیاز)
Call Now Button