قرار وثیقه

مراحل تامین وثیقه و اجاره سند

از اجاره سند در دادگاه برای دلایل متعددی استفاده می‌شود، که در واقع از سند اجاره برای وثیقه بیش از هر مورد دیگری استفاده می‌شود. وثیقه اجاره‌ای برای دادگاه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که متهم یا مجرم بخواهند از حق آزادی خویش استفاده کرده و در واقع اگر متهم یا مجرم نخواهند به زندان بروند، نیاز به وثیقه دارند که در اختیار مراجع قرار داده  و بتوانند از حق مرخصی خویش استفاده کنند.

متهم به شخصی گفته می‌شود که اتهام انجام کاری خارج از چارچوب قانون جامعه به وی زده شده‌است اما ادله و مدرک کافی برای اثبات آن عمل توسط فرد مذکور وجود ندارد اما مجرم به شخصی گفته می‌شود که انجام عملی مجرمانه توسط وی به اثبات رسیده و با وجود مدارک و شواهد کافی شکی در  وقوع آن نیست.

سند اجاره برای وثیقه

پس از تعیین وثیقه مورد نظر توسط قاضی محترم پرونده خانواده و بستگان فرد زندانی اقدام به معرفی سند ملکی به دادگاه کرده و اگر خود یا نزدیکانشان فاقد ملکی به ارزش خواسته شده باشند مجبور به اجاره سند جهت وثیقه خواهند شد سپس این وثیقه اجاره‌ای  را باید به صحن محترم دادگاه معرفی کرده تا بتوانند زندانی خویش را به آغوش خانواده بازگردانند.

اجاره وثیقه

در بحث و زمینه کاری اجاره وثیقه برای زندانی موارد متعددی باید مورد بررسی قرار بگیرد که قطعا در یک مقاله و چند خط نمی‌توان آن را خلاصه نمود اما در این مقاله ما سعی داریم تا کلیاتی را خدمت شما عزیزان ارایه دهیم و شما می‌توانید باقی سوالات خود را از کارشناسان ما در گروه اجاره سند راه‌گشا پرسیده و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

سند وثیقه اجاره‌ای

هنگامی که خانواده و نزدیکان فرد زندانی فاقد سند ملکی با ارزش خواسته شده از سمت دادگاه به منظور گذاشتن وثیقه باشند نیاز به اجاره سند پیدا کرده و به منظور اجاره سند برای وثیقه  باید به شرکت‌های اجاره سند مراجعه کرده وپس از طی کردن مراحل اداری آن می‌توانند زندانی خود را آزاد کنند.

مراحل گذاشتن سند برای وثیقه

پس از مراجعه خانواده و یا یکی از نزدیکان فرد زندانی به شرکت‌های سندگذار و پس از توافقات اولیه دو طرف قرار داد اقدام به بستن قرار داد  و معامله بین خود نموده و پس از طی مراحل اداری آن  و تقدیم سند ملکی اجاره‌ای مورد نظر به دادگاه یا دادسرا ایشان می‌توانند زندانی خود را آزاد نموده و به آغوش گرم خانواده بازگردانند.

البته یک مرحله مهم د راین زمینه کارشناسی ملک مورد نظر است. بدین صورت که پس از معرفی سند ملکی مورد نظر به دادگاه یا دادسرا یک کارشناس امین و مورد اعتماد دستگاه قضایی به محل ملک مورد نظر اعزام شده و پس از کارشناسی آن ملک و تخمین ارزش ملک مورد نظر تایید یا رد میکند که این ملک هم تراز وثیقه تعیین شده هست یا خیر.

نکات جانبی اجاره سند برای وثیقه زندانی

یکی از نکات مهم این زمینه این است که اطمینان و آرامش شخص سندگذار باید جلب شود و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که در قبال ارایه سند ملکی اجاره‌ای مورد نظر یک ضمانت قابل قبول و ایمن از طرف خانواده و بستگان فرد زندانی به وی ارایه شود که شخص سندگذار همواره با خیالی آسوده بتواند ملک خود را جهت آزادی زندانی اجاره دهد.

یکی از مواردی که در این زمینه وجود دارد این است که زمان اعتبار این وثیقه باید مشخص شود. این یکی از مطمین ترین راه‌های موجود قوانین آیین دادرسی کیفری است.

از مزیت‌های سپردن وثیقه به مراجع قضایی و آزادی متهم این است که می‌تواند به راحتی به کارهای خود برسد و عمر خود را بی‌جهت در زندان سپری نکند و در این راستا تمام تلاش خود را برای مختومه شدن پرونده اتهامی به انجام برساند.

درواقع یک فرد متهم (کسی که هنوز جرم وی به اثبات نرسیده است )می‌تواند از فرصت مرخصی خود جهت جمع‌آوری مدارک مورد نیاز دال بر بی‌گناهی خویش اقدام کند.

همچنین در مورد فرد مجرم نیز این مرخصی فوایدی دارد از جمله رسیدگی به امور روزمره و معیشت خانواده و افراد تحت تکفل خویش و همچنین اقدام جهت جلب رضایت شاکی یا شاکیان پرونده خویش.

همانطور که گفتیم یک زندانی برای استفاده از حق مرخصی خویش باید یک وثیقه معرفی کند و برای حل مشکل تهیه وثیقه از بستگان خود می‌تواند کمک بگیرد و اگر امکان نداشته باشد برای تهیه سند باید به مراکز تهیه سند اجاره مراجعه کند که نیازهای متهمین را پوشش می‌دهند.

یکی دیگر از فواید استفاده از مرخصی زندانیان این است که اگر فرد در زندان بماند برای پیگیری مشکلاتش موانعی وجود دارد اما اگر متهم در بیرون از زندان باشد می‌تواند مشکلاتش را حل نماید به همین دلیل اجاره سند و یا تهیه وثیقه از مراکز مربوطه بهترین راه‌حل می‌باشد.

اجاره سند جهت وثیقه

اجاره سند در دادگاه مانند کارهای قانونی دیگر دارای قواعد و قوانین خاص خود می‌باشد که باید به صورت دقیق طی شود.
و سپردن همان سند اجاره‌ای یا وثیقه به دادسرا طی مراحلی که خواست مراجع است انجام می‌شود (همانگونه که در بالا به آن اشاره کرده و توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارایه دادیم ) زیرا دادگاه یا دادسرا یا تعزیرات حکومتی معمولا سند مسکونی که تمامی مراحل قانونی را طی کرده می‌پذیرند.

حل مشکل اجاره سند

ما راهگشای شما هستیم. در این خصوص جهت تامین وثیقه و سند مسکونی تهران و حومه و شهرستان که مورد تایید کارشناسان دادگاه یا دادسراباشد اگر متناسب با جرم باشد مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

لذا در گروه اجاره سند راه‌گشا همواره همکاران و کارشناسان ما به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و کمک و ارایه راهنمایی به شما عزیزان هستند و شما همواره می‌توانید از طرق مختلف (تماس تلفنی و یا اپلیکیشن‌های فضای مجازی مانند تلگرام و واتساپ  از طریق شماره تماس 09192702181 و یا مراجعه به سایت ما rahgosha.com  پیگیر سوالات و نکات مبهم خویش در این زمینه باشید.

و امیدواریم که هیچ کس چه به عنوان شاکی چه متشاکی درگیر این مسایل نبوده و همواره همه انسان‌ها در صلح و در کمال آزادی کنار یکدیگر زندگی کنند.

وثیقه به عنوان ضامن است که می‌تواند به صورت یک دارایی غیر منقول و مبلغ مالی باشد که در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد. یکی از مواردی که در این زمینه وجود دارد این است که زمان اعتبار این وثیقه باید مشخص شود.

این یکی از مطمئن ترین راه‌ های موجود قوانین آیین دادرسی کیفری است. از مزیت‌های سپردن وثیقه به مراجع قضایی و آزادی متهم این است که می‌تواند به راحتی به کارهای خود برسد و عمر خود را بی‌جهت در زندان سپری نکند و در این راستا تمام تلاش خود را برای مختومه شدن پرونده اتهامی به انجام برساند.

5/5 - (5 امتیاز)
Call Now Button