تامین وثیقه

صفر تا صد شرایط سند ملکی برای وثیقه

از وثیقه  که در لغت نامه به معنای عهدنامه یا محکم کاری آمده است، در موضوعات بانکی و کیفری به وفور استفاده می شود. این عهدنامه دارای انواع مختلف ملکی، بانکی، کیفری و… است. در این مقاله درباره‌ شرایط سند ملکی برای وثیقه صحبت خواهیم کرد.

شاید تا به حال به کلمه وثیقه در فضای مجازی و انواع رسانه برخوردکرده‌باشید و یا حتی ممکن است به دلایلی برای خود یا یکی از نزدیکان و اعضای خانواده خود با آن سر و کار پیدا کرده‌باشید .

واژه وثیقه-سند ملکی سند اجاره‌ای- اجاره سند– سند اجاره‌ای برای زندانی-‌سند اجاره‌ای برای دادگاه- سند اجاره‌ای برای دادسرا- وثیقه ملکی- سند ملکی- وثیقه برای مرخصی زندانی- وثیقه برای دادگاه- وثیقه برای دادسرا عبارات دیگری هستند که اگر در این مسیر قرار بگیرید حتما  با آنها برخورد خواهیدداشت.

در این مقاله سعی داریم تا به صورت کلی اندکی در مورد زیر و بم وثیقه برای شما عزیزان توضیحاتی ارایه کنیم.

ابتدا می‌خواهیم اندکی در مورد واژه وثیقه و انواع آن برای شما عزیزان توضیح دهیم .

هنگامی که شخصی( به دلیل انجام جرم یا عملی خلاف قانون جامعه محل زندگی خویش) گرفتار زندان شود و به حکم قانون ملزم به رعایت حبس گردد (خواه مجرم باشد یعنی جرم وی ثابت شده‌باشد و خواه متهم یعنی هنوز مدارک کافی برای اثبات انجام جرم و بزه توسط وی وجود نداشته باشد) حق دارد (با توجه به شرایط و ضوابط قانونی و حق قاضی و دستگاه قضا) از حق مرخصی خود استفاده کرده و به طور موقت از زندان آزاد شود.

برای این منظور با توجه به شرایط جزییات پرونده و شدت و نوع جرم انجام شده و یا اتهام وارده و همچنین تعداد دفعات محکومیت وی و باقی شرایط مندرج در قانون قاضی محترم پرونده با توجه به جمیع شرایط و حقی که قانون به شخص وی اعطا کرده اقدام به تعیین قرار وثیقه صادر کرده و با اعلام به زندانی و خانواده وی به آنها این اجازه را می‌دهد که با معرفی وثیقه مورد نظر زندانی خود را آزاد کنند.

معرفی انواع وثیقه

وثیقه می‌تواند یک سند ملکی یا مال (مبلغی مشخص) یا فیش حقوقی باشد.

در این مرحله یعنی پس از تعیین قرار وثیقه توسط قاضی محترم پرونده خانواده و نزدیکان شخص زندانی (متهم یا مجرم) با معرفی وثیقه مورد نظر به دادگاه یا دادسرا درواقع به دادگاه این اجازه را می‌دهند که به هر دلیلی اگر شخص زندانی در موعد مقرر در دادگاه حاضر نشود مراجع قانوی و قضایی حق دارند وثیقه معرفی شده را ضبط کرده و از محل فروش آن خسارت و ضرر و زیان وارده به شاکی پرونده را پرداخت نماید و البته قانون حق کسی را ضایع نخواهد کرد بدین معنی که اگر ارزش ملک ارایه شده به عنوان وثیقه بیشتر از قرار وثیقه تعیین شده زندانی باشد مازاد آن به شخص سندگذار عودت داده خواهدشد.

البته گزینه کفیل هم به عنوان ضامن وجود دارد که شرایط آن کاملا با وثیقه متفاوت است و توضیح آن در این مبحث نمی‌گنجد.

آزادی موقت زندانی با سند ملکی

همانطور که عنوان شد وثیقه دارای انواع مختلفی است که در ادامه به شرح هرکدام از آن‌ها می پردازیم:

وثیقه‌ ملکی

وثیقه ملکی یا همان سند ملکی وسیله‌ ای است که فروشنده آن را برای انتقال سند به خریدار تنظیم می کند. او برای انجام اینکار حتما باید به دفترخانه مراجعه و کار تنظیم سند را به صورت رسمی انجام دهد.

این سند می تواند در رهن بانک باشد تا دارندگان آن بتوانند از بانک وام دریافت کنند و یا به وسیله‌ی آن اقساط خود را بپردازند. در واقع، به واسطه‌ی استفاده از سند ملکی به عنوان وثیقه امکان دریافت وام های مختلف برای افراد فراهم می شود. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از سند ملکی به عنوان وثیقه، بانک آن را تا زمان پرداخت کامل اقساط نزد خود نگه می دارد.

 وثیقه بانکی

استفاده از وثیقه در امورات بانکی زمانی قابل اجراست که افراد قصد گرفتن وام از بانک را داشته باشند. در واقع، بانک به منظور پرداخت به موقع اقساط توسط وام‌ گیرنده و جلوگیری از بدقولی از او وثیقه دریافت می دارد.

وثیقه تحت عنوان تامین کیفری در دادگاه

در دعاوی کیفری وثیقه به عنوان یک قرار تامین کاربرد دارد. برای مثال، زمانی که فردی در حکم متهم ظاهر می شود و قصد دارد برای رفع اتهام از خود مدتی در بیرون از زندان باشد، دادگاه از او وثیقه دریافت می کند.

این وثیقه در واقع به عنوان تضمینی نزد مقام قضایی عمل می کند که متهم با گرو گذاشتن آن حضور خود را در محاکم قضایی در زمان مقرر تضمین می کند. این تضمین یا قرار وسیله‌ای برای دسترسی بهتر به متهم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن اوست. این نوع وثیقه می‌تواند اموال منقول، غیر منقول، وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: اجاره سند برای دادگاه

وثیقه نظام وظیفه برای خروج از کشور

مطابق با قانونی در کشورمان آقایان بدون داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت اجازه ندارند از کشور خارج شوند. با این وجود، در مواقع ضروری آنها می توانند با به امانت گذاشتن مبلغی مشخص یا سند ملکی به عنوان وثیقه نزد نظام وظیفه این قانون را فسخ کنند. سپس، با ورود دوباره به کشور قادر خواهند بود این وثیقه را دوباره از نظام پس بگیرند.

وثیقه در حوادث رانندگی

در مواردی حکم قاضی برای برخی از سوانح رانندگی دریافت وثیقه از افراد است. این وثیقه می تواند سند ملکی یا بیمه نامه باشد. علاوه بر آن، در صورتی که مورد کیفری به دیه یا مواردی از این دست باشد، گذاشتن وثیقه الزامی است.

تعریف قرار وثیقه

به طور کلی، قرار وثیقه به هرگونه مبلغ مالی یا دارایی غیر منقول اطلاق می شود که افراد آن را در ازای شرطی در اختیار طرف قرارداد یا دادگاه قرار می دهند. وثیقه در لغت به معنای «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» آمده است.

در قانون اساسی آزادی فرد بازداشتی با تامین قرار وثیقه به این معناست که او می تواند تا زمانی که دادگاه او را احضار نکرده باشد، در بیرون از زندان بماند. با این وجود، پس از تشکیل دادگاه او باید حتما حضور داشته و اتهام را از خود رفع کند. چنانچه فرد در طی احضار دادگاه متهم شناخته شود، با وجود گذاشتن وثیقه به زندان برمی گردد. البته آزادسازی مشروط زندانی با ارائه مبلغی به میزان جرم توسط او امکان پذیر است، اما این موضوع توسط بازپرس تعیین می شود.

معرفی انواع سند ملکی و تفاوت آنها با یکدیگر

سند به هرگونه نوشته ای اطلاق می شود که برای اقامه دعوا و طرح ادعا یا دفاع در ازای ادعای مطرح شده قابل استناد باشد. این نوشته در صورتی می توان نام سند به خود بگیرد که شخصی که سند به او نسبت داده می شود، پای آن را امضا یا مهرکند یا اثرانگشت بزند.

به طور کلی سند ملکی شامل دو نوع مختلف سند عادی و سند رسمی است. از این میان، سند رسمی به آن دسته از اسنادی گفته می شود که تنظیم آن توسط اداره ثبت اسناد و املاک یا دفاتر اسناد رسمی در نزد مامورین رسمی مطابق با مقررات قانونی انجام شود. منظور از مامور رسمی نیز آن دسته از افرادی است که ماموریت او در قانون پیش بینی شود.

این مطلب را نیز بخوانید: اجاره سند برای دادسرا و دادگاه

در مقابل سند عادی آن دسته از اسنادی است که نیاز به تنظیم در اداره اسناد و املاک یا دفاتر اسناد رسمی ندارد. گاهی اوقات این اسناد عادی می توانند در حکم سند رسمی استفاده شوند. در زیر دو شرط لازم برای استفاده از این سند با اعتبار سند رسمی آمده است:

  • اگر طرفی که سند علیه او اقامه شده است، صدور آن را از منتسب الیه تصدیق نماید
  • هرگاه در محکمه ثابت شود که سند مزبور را طرفی که آن را تکذیب یا تردید کرده، فی الواقع امضا یا مهر کرده باشد.

ورود به هر مقوله‌ای برای جلوگیری از اشتباه نیازمند دانستن اطلاعات اولیه در مورد آن موضوع است لذا در این قسمت از مقاله سعی بر آن داریم تا انواع سند ملکی را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

انواع سند ملکی:

*سند مشاع

*سند شش دانگ

*سند مفروز

*سند منگوله دار

*سند تک برگ

*سند اعیان

*سند عرصه

*سند وقفی

*سند ورثه‌ای

*سند المثنی

*سند معارض

*سند شورایی

*سند وکالتی

*سند بنچاق

*سند رهنی

شرایط سند ملکی برای ضمانت دادگاه

در صورتی که افراد قصد داشته باشند از سند ملکی به عنوان ضمانت دادگاه استفاده کنند باید موارد ذیل را مدنظر قرار دهند:

سند ملکی برای وثیقه

افراد در صورتی می توانند از سند ملکی برای ضمانت دادگاه استفاده کنند که  در صدد جبران خسارت وارد شده به زیان دیده برآیند. بدین منظور ارزش سند ملکی به میزان مقدار خسارت به همراه جریمه نقدی جرم تعیین می شود.

چنانچه متهم قادر به تامین وثیقه و سند اجاره ای نباشد، تا زمانی که یک سند ملکی برای وثیقه تهیه کند در بازداشتگاه می ماند.

چنانچه متهم در زمان مقرر در دادگاه حضور نیاید قوه قضاییه می تواند سند ملکی او را ضبط کرده و به فروش برساند. پس از فروش مابقی قیمت ملک با خسارت متهم به صاحب سند که ممکن است کفیل او یا شخص او باشد عودت داده می شود.

برای تسلیم سند ملکی به عنوان ضمانت دادگاه نیازی به حضور خود متهم نیست و این کار می تواند توسط شخص دیگری انجام شود. در این مواقع، چنانچه متهم خود را تسلیم نکند و شخص ثالث در طی مدت ۲۰ روز قادر به تحویل او نباشد، دادگاه می تواند وثیقه را توقیف کند.

ماده ۲۲۸ قانون آیین دادرسی کیفری درباره وثیقه چنین می گوید: «اگر کفیل یا وثیقه گذار، در هر مرحله از تحقیقات و دادرسی درخواست رفع مسئولیت و آزادی وثیقه خود را داشته باشد، می‌تواند با معرفی متهم وثیقه خود را آزاد نماید.»

اگر شخص وثیقه گذار قبل از گذاشتن سند ملکی خود به عنوان ضمانت دادگاه وفات کند، دادگاه این وثیقه را نمی پذیرد و متهم باید از وثیقه دیگری استفاده کند. با این وجود، چنانچه این وثیقه پیش از وفات او توسط مراجع قضایی توقیف شود نیازی به تسلیم وثیقه جدید نیست.

پس از اجازه و تایید قاضی محترم پرونده جهت استفاده زندانی از حق مرخصی خویش و تعیین قرار وثیقه و اعلام آن به زندانی قطعا کار به همین جا ختم نمی‌شود و این بدین معنی نیست که هر سند ملکی که از سوی خانواده و بستگان فرد زندانی معرفی شود مورد قبول واقع می‌شود و زندانی آزاد می‌شود.

بلکه تازه کار اصلی شروع شده و سند ملکی یا وثیقه ارایه شده باید کارشناسی شود (توسط کارشناس معتمد دادگاه) و پس از تایید کارشناس در این مرحله قاضی وثیقه ارایه شده را قبول می‌کند.

اما اگر ارزش ملک ارایه شده به دادگاه کمتر از میزان قرار وثیقه باشد باید مجددا ملک دیگری توسط خانواده زندانی ارایه شود و دوباره همان مراحل تکرار شود.

شرایط استفاده از سند اجاره ای برای متهم

چنانچه متهم فاقد سند آزاد ملکی باشد می تواند از سند اجاره ای نیز به عنوان ضمانت دادگاه استفاده کند. در صورتی که از شرایط گذاشتن وثیقه برای ضمانت اطلاع نداشته باشید می توانید ضمن تماس با مجموعه تامین سند راه گشا از مشاوره های آنها در این زمینه استفاده کنید. چرا که قوانین مربوط به سند ملکی برای ضمانت دادگاه و وثیقه ملکی دارای پیچیدگی هایی بسیاری است که ممکن است افراد بدون تجربه در انجام روند قضایی آن دچار مشکل شوند.

درباره اجاره سند و وثیقه

بسیار پیش می آید که افراد به میزان وثیقه دسترسی پیدا نمی کنند و امکان امانت گرفتن آن از آشنایان را نیز ندارند. بنابراین آنها به ناچار مجبور می شوند که سندی را اجاره کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که اجاره سند شرایط ویژه ای دارد که در صورت عدم آگاهی ممکن است هزینه های اضافی زیادی را متحمل شوند.

در واقع، برای اجاره وثیقه مراجعه به مراکز معتبر الزامی اسن که دفاتر کاری آنها در سراسر کشور وجود دارد. توجه داشته باشید که این دفاتر موظفند هزینه‌های دریافتی را مطابق با هزینه های تعریف شده مطابق با عرف جامعه تعیین کنند.

شما باید بتوانید به عنوان اولین قدم یک دفتر کاری کاربلد و با تجربه را انتخاب کنید که در زمینه اجاره سند دارای تبحرباشد. علاوه بر آن، این دفتر باید تخصص کافی را در سندگذاری برای مراجع قضایی داشته باشد.

چنانچه دفتری که انتخاب می کنید دفتر وکالت و طرف قرارداد شما وکیل دادگستری باشد، از روش درست و مطمئن‌تری استفاده کرده اید.

آزادی زندانی با اجاره سند ملکی

پس از این مرحله بهتر است به تنظیم قرارداد کارگزاری بپردازید. همچنین می‌توانید تمامی شرایط اجاره سند را با یکدیگر توافق کنید تا بدین ترتیب اختلافی در پایان یا اثنای کار پیش نیاید.

اگر خانواده زندانی فاقد ملک شخصی باشند و یا ملکی که دارند ارزشی کمتر از قرار وثیقه تعیین شده توسط قاضی محترم پرونده داشته باشد در اینجا ایشان مجبور به تهیه سند از شرکت‌های اجاره دهنده سند و سند اجاره‌ای می‌شوند.

قیمت سند اجاره ای

این نوع سند معمولا بسته به نوع، ارزش و مدت زمان اجاره ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد. متقاضیان این سند به هنگام اجاره آنها درصد متعارفی را نسبت به نوع سند و جرم ارتکابی فرد زندانی تعیین می کنند. این درصدها متناسب با مدت اجاره متغیر است.

متاسفانه در این زمینه برای تعیین قیمت و هزینه سند اجاره‌ای فرمول و مبلغ مشخصی وجود ندارد.

بلکه در هر مورد خاص با توجه به شرایط پرونده و شدت و نوع جرم یا اتهام وارده و میزان قرار وثیقه تعیین شده توسط دستگاه قضا و ارزش واقعی ملک ارایه شده توسط شخص سندگذار مبلغ مورد نظر تعیین خواهدشد، اما با وجود اینکه قانون خاصی وجود ندارد اما عرف و رویه نسبتا مشخصی در این زمینه وجود دارد که با کمی تحقیق و پرس و جو از چند شرکت معتبر اجاره سند به آن پی خواهیدبرد.

فرایند اجاره سند

دقت کنید که شما ممکن است متناسب با نوع پرونده خود و شهر یا دادگاه مورد تقاضا نیاز به برآورد شرایط خاصی برای اجاره سند داشته باشید. با این وجود، تعدادی از مراحل کار یکسان و به شرح زیر هستند:

  • مراجعه حضوری به دفتر و نوشتن قرارداد مربوطه
  • تحویل سند
  • ارائه نیابت

روند اجاره سند بدین صورت است، پس از پیدا کردن سند مورد نظر با همان ارزش خواسته شده توسط قاضی محترم پرونده روند اجاره سند بدین صورت است که پس از توافق و عقد قرارداد بین طرفین معامله(شخص زندانی یا خانواده وی و شخص سندگذار) شرکت‌های اجاره سند کار خود را آغاز کرده و پس از طی مراحل اداری و دریافت وثیقه ارایه شده توسط دادگاه یا دادسرا زندانی از زندان به طور موقت آزاد شده و می‌تواند نزد خانواده خویش بازگردد.

بررسی علل وثیقه گذاری توسط متهم

گاهی اوقات شما بنا به دلایلی نیاز پیدا می کنید که برای رفع اتهام از خود وثیقه ای را که ممکن است سند ملکی باشد، تحویل دادگاه دهید. در زیر به شرح دلایلی برای وثیقه گذاری توسط متهم پرداخته ایم:

با توجه به عدم اثبات جرم برای متهم در طی تحقیقات مقدماتی با دریافت تضمین از او دسترسی به متهم برای دادگاه فراهم می شود؛

در صورت دریافت وثیقه دادگاه می تواند در مواقع نیاز متهم را به راحتی به دادگاه یا دادسرا احضار کند؛

گذاشتن وثیقه فاقد جنبه مالی است؛

این کار معمولا نوعی جبران خسارت برای شاکی است؛

مهمترین نوع این نوع قرار همان قرار کفالت، وثیقه و قرار بازداشت موقت است؛

وثیقه می تواند وجه نقد، ضمانت نامه بانکی، مال منقول یا غیر منقول باشد؛

قبل از معرفی وثیقه به دادگاه در ابتدا ارزش مالی آن تعیین می شود.

شخصی که به عنوان متهم وارد زندان شده و دربند و اسارت گرفتار می‌شود شرایط بسیار سختی دارد زیرا ممکن است این شخص اصلا مرتکب گناه و جرمی نشده باشد و بدین ترتیب مدتی از عمر خود را از زندگی طبیعی بازمانده و توانایی رسیدگی به امور زندگی و خانواده خویش را نخواهد داشت و علاوه بر آن نیاز به آزادی و زمان دارد تا بتواند درصدد جمع‌آوری مدارکی دال بر بی‌گناهی خویش برآید.

حتی در مورد اشخاص مجرم نیز به همین شکل است زیرا ممکن است فرد مجرم پشیمان شده‌باشد یا حتی ناخواسته و تحت شرایط خاصی مرتکب جرم شده‌باشد و بخواهد درصدد جبران عمل اشتباه خود برآید و حتی بخواهد از شاکی یا شاکیان خویش طلب عفو کند.

سند شهرستان برای وثیقه زندانی

در برخی پرونده‌ها به طور مثال اگر شخص زندانی در تهران باشد حال چه ساکن تهران چه فقط در یکی از زندان‌های تهران محبوس باشد بنابر شرایط پرونده و اجازه قاضی محترم پرونده امکان استفاده از سند شهرستان برای وی وجود خواهدداشت. که البته این موضوع بنا بر شرایط و جزییات هر پرونده متفاوت خواهدبود.

  اجاره سند برای زندانی تهرانی

همانطور که در پاراگراف قبلی عنوان کردیم شرایط برای پرونده‌های تهران گاهی متفاوت است و بنابر شرایط و جزییات پرونده و صلاحدید قاضی محترم پرونده استفاده از سند ملکی فقط تهران و یا شهرستان‌ها متفاوت خواهدبود.

مدارک لازم برای وثیقه

برای اقدام به دریافت سند اجاره‌ای از شرکت‌ها یا اشخاص سندگذار خانواده زندانی یا هر کسی که اقدام به اجاره سند برای زندانی می‌کند باید شرایطی را تقبل کنند که درواقع این شرایط همان مدارک لازم برای تهیه وثیقه خواهدبود که بنا بر اساسنامه شرکت سند گذار و یا نظر شخص سندگذار و همچنین نوع جرم یا اتهام وارده به فرد زندانی و شرایط و جزییات پرونده وی تعیین شده و هر پرونده با پرونده دیگر متفاوت خواهدبود.

این مدارک شامل ضمانت‌نامه و تعهدی خاص از طرف خانواده زندانی برای اطمینان از حضور وی در جلسات دادگاه و یا معرفی خویش به زندان (پس از اتمام دوره مرخصی ) خواهدبود.

چه جرم هایی نیاز به گذاشتن وثیقه دارند؟

باید توجه داشته باشید که برای هر جرمی نیازی به گذاشتن وثیقه نیست و در صورت عدم اطلاع از این موضوع ممکن است با مشکلات زیادی برخورد کنید. در ادامه جرم هایی که نیاز به وثیقه دارند، عنوان شده اند:

  • مشکلات و مسائل مالی
  • پرونده های کیفری نظیر مسائل مالی، چک، رد مال، خیانت، در امانت، فروش مال غیر، تسهیل مال و کلاهبرداری.

در مورد این پرونده ها پس از تعیین مبلغ قراری توسط دادگاه افراد باید وثیقه خود را آماده و به دادگاه ارائه کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: اجاره سند برای آزادی زندانی

نکاتی درباره استفاده از قرار وثیقه

هر وثیقه‌ ای بسته به نوع آن می تواند تا مدت رفع اتهام از متهم به دادگاه ارائه شود. در زیر توجه شما را به نکاتی درباره گذاشتن وثیقه جلب می کنیم:

فرایند صدور وثیقه شامل دو مرحله است. بدین منظور در مرحله اول صدور قرار وثیقه توسط مقام قضایی انجام می شود. سپس، دادگاه به متهم ابلاغ می کند که در صورت داشتن وثیقه آن را به دادگاه ارائه کند.

وثیقه هم توسط خود متهم و هم توسط شخص ثالث می تواند به دادگاه تحویل داده شود.

در صورت نقدی بودن وثیقه دادگاه آن را در حساب خود تودیع می کند.

در صورت منقول بودن وثیقه توقیف آن به طریق مناسب الزامی است.

در صورت غیر منقول بودن وثیقه اداره ثبت اسناد و املاک وظیفه نگهداری از آن را دارد.

منقول یا غیر منقول بودن وثیقه تفاوتی در دستور کارشناسی توسط مراجع قضایی ندارد.

در صورت برابر یا بیشتر بودن مقدار وثیقه با مبلغ مال دادگاه آن را قبول می کند.

در صورتی که مال معرفی شده فاقد ارزش لازم باشد، جای هیچگونه اعتراضی از طرف متهم باقی نمی ماند.

اشخاص دارای اعتبار برای ضمانت قرار وثیقه چه کسانی هستند؟

همانطور گه شرح آن گذشت، وثیقه می تواند هم توسط خود متهم و هم شخص ثالث به دادگاه تسلیم شود. در زیر افرادی را که برای گذاشتن وثیقه دارای اعتبار هستند، معرفی می کنیم:

  • مالکانی که دارای سند ملکی به نام خودشان هستند.
  • کارمندان شرکت های خصوصی و دولتی با سابقه کار
  • کاسبان دارای جواز کسب
  • بازنشستگان ادارات و ارگان های دولتی و تامین اجتماعی
  • حقوق بگیران با سابقه کاری در یک مکان ثابت

روند نیابت برای تهیه سند ملکی و وثیقه برای آزادی زندانی

  • روند بازداشت ملک و کارشناسی برای تهیه وثیقه برای آزادی زندانی به طور معمول نیاز به چند روز زمان دارد.
  • متهم در طول مدت کارشناسی باید در بازداشتگاه بماند.
  • جرایم سبک نیاز به قرار کفالت و جرایم سنگین نیاز به قرار وثیقه دارند.
  • سند ملکی پس از کارشناسی باید به دادگاه تحویل داده شود تا متهم حق خروج از بازداشتگاه را داشته باشد.
  • پس از تحویل سند مطابق با اخذ نامه نیابت از مجتمع قضایی مطابق با شهرستانی که ملک در آن قرار دارد، اقدامات لازم صورت بگیرد.
  • نامه نیابت باید به مجتمع قضایی ارائه گردد.

حاصل سخن

سند ملکی از جمله دارایی های افراد است که آن ها می توانند در صورت لزوم آن را به عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کنند. با این وجود ارزش این سند باید متناسب با جرم بوده و در غیر اینصورت به اسناد دیگر از قبیل اسناد اجاره ای و… بسنده شود.

مجموعه تامین سند راه گشا مجموعه ای است که در زمینه تامین سند برای تحویل به دادگاه در مورد جرایم  مختلف دارای تجربه است. چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل کنید.

این مختصر توضیحی در مورد وثیقه و همه عبارات و اصطلاحات پیرامون آن بود.

که البته همه مطلب نمی‌باشد.

در صورت داشتن سوالات و ابهاماتی در این مورد شما می‌توانید به صورت شبانه‌روزی از راه‌های ارتباطی که در سایت موجود می‌باشد با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و راهنمایی بخواهید.

آزادی همه انسان‌های دربند و گرفتار همواره آرزوی قلبی گروه اجاره سند راه‌گشا می‌باشد.

پرسش های متداول

وثیقه چیست و انواع آن کدامند؟

وثیقه هرگونه مبلغ مالی یا دارایی منقول یا غیر منقول است که افراد می توانند آن را در ازای شرط در اختیار دادگاه یا اشخاص دیگر قرار دهند. این عهدنامه می تواند سند ملکی، بانکی، کیفری و نظایر آن باشد.

آیا تامین وثیقه توسط شخص ثالثی به غیر از خود متهم امکان پذیر است؟

بله. چنانچه متهم قادر به تامین سند ملکی یا نظایر آن به عنوان وثیقه نباشد، می تواند آن را از فامیل یا دوستان خود به امانت بگیرد. البته این سند باید توسط مالک آن به دادگاه ارائه شود. البته او باید با مراحل تامین وثیقه آشنایی داشته باشد.

در چه صورتی امکان استفاده از سند شخص متوفی برای متهم بلامانع است؟

توجه داشته باشید که اگر شخص ثالثی که قصد تحویل سند ملکی خود را به عنوان وثیقه برای آزادسازی متهم دارد، قبل از تحویل سند وفات یابد، دادگاه این وثیقه را فاقد اعتبار می داند.با این وجود، اگر قبل از وفات این شخص سند او توسط دادگاه ضبط شود، این سند می تواند در حکم وثیقه استفاده شود.

اگر متهم فاقد وثیقه باشد و نتواند آن را از آشنایان خود دریافت کند چه راه دیگری پیش روی او قرار دارد؟

متهم قادر است از سند اجاره ای برای رفع اتهام خود از دادگاه استفاده نماید. بدین منظور کارشناسان مجموعه تامین سند راه گشا به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره به این عزیزان هستند. بنابراین، شما می توانید به واسطه تماس با شماره های درج شده در وبسایت این مجموعه درباره تمامی مراحل اجاره انواع سند یا تامین وثیقه و نظایر آن سوالات خود را مطرح کنید.

4.5/5 - (104 امتیاز)
Call Now Button