اجاره انواع سند برای آزادی زندانی

در شرایطی که خود فرد (متهم یا مجرم) و یا خانواده و نزدیکان وی فاقد ملک شخصی بوده و یا اگر هم ملکی دارند ارزش آن کمتر از قرار وثیقه درج شده در پرونده وی باشد نیاز به اجاره سند پیش می‌آید.

پس در واقع این فرد چاره‌ای به جز اجاره سند و تامین قرار وثیقه ندارد.

آزادی زندانی با سند اجاره ای

اجاره سند نوعی از قرارداد اجاره، مربوط به اسناد مختلف است که در شرایط خاصی کاربرد دارند اعم از مرخصی فرد مجرم و یا آزادی موقت فرد متهم تا تعیین تکلیف پرونده وی.

 بیشترین استفاده از سند اجاره‌ای در دادگاه‌ها و مراجع قضایی برای تأمین قرار وثیقه  است.د رمواردی همچون ضمانت بانکی نیز از آن استفاده می شود که در این مقاله مبحث مورد نظر ما نیست.

­ در حالت کلی به دارایی‌های غیرمنقولی که بتوان به‌عنوان ضمانت به دادگاه و دادسرا ارايه کرد سند گفته می‌شود.

اغلب مراجع قضایی به دلایلی همچون تحمیل هزینه‌های گزاف نگهداری زندانی همچون هزینه غذا و پوشاک و سرمایش و گرمایش و امنیت و …  سعی بر  ممانعت از زندانی کردن متهم تا تکمیل پرونده دارند.

در نتیجه از فرد متهم درخواست سند می‌کنند که از طریق این وثیقه فرد بتواند تا زمان دادگاه آزاد باشد و در دادگاه نهایی به دادسرا مراجعه کند.

با توجه ‌به نوع کاربرد‌ سند اجاره ‌ای قیمت‌های مختلفی وجود دارد.

چگونه می‌توان سند اجاره کرد؟

همه افرادی که به هر دلیلی باید در مراجع قضایی ( دادسرا یا دادگاه ) حضور پیدا کنند، متهم تلقی می‌شوند و بر اساس نوع پرونده می‌توان برخی از آن‌ها را به قید وثیقه آزاد کرد ویا حتی افراد مجرم نیز که تکلیف پرونده آنها مشخص شده و در زندان به سر می‌برند با توجه به شرایطی خاص و نوع جرم و مدت زمان محکومیت و … میتوانند از مرخصی استفاده کنند که برای این امر نیز با توجه به نظر قاضی محترم دادگاه نیازمند تامین وثیقه هستند.

در این شرایط خانواده متهم باید برای تأمین میزان ضمانت یک سند به دادگاه ارائه دهند.

کسانی که سندی برای ارایه به مراجع قضایی نداشته باشند، می‌توانند از روش‌های دیگری ضمانت مورد نظر را برای دادگاه تهیه کنند. اجاره سند در این موقعیت‌ بهترین انتخاب است که از طریق آن می‌توان متهم را بر اساس شروط ذکر شده  در قانون آزاد کرد. نکته قابل توجه دیگری که در این مبحث وجود دارد، قیمت سند اجاره ای است که برای بدست آوردن بهترین قیمت باید با یک موسسه معتبر مشاوره داشته باشید.

مزایای اجاره سند برای زندانی

با توجه به سیاست های جدید دستگاه قضایی و تلاش در جهت حبس زدایی در نظام قانونگذاری کشور، همواره  نظام حقوقی سعی  بر این مهم دارد که حتی الامکان از مجازات های جایگزین حبس استفاده شود .

چرا که تجربه ثابت کرده محیط زندان برای افرادی که در این محیط قرار می گیرند نه تنها جنبه بازدارنده نداشته است، بلکه عموم افرادی که سابقه حبس دارند مرتکب تکرار جرم می گردند به خصوص اگر افراد کم سن و سال تر باشند با انواع جرایم دیگر آشنایی پیدا کرده و از نظر شرایط روحی نیز در شرایط بدتری قرار خواهند گرفت.

لذا تهیه سند برای افرادی که سابقه حبس نداشته و جزو مجرمین خطرناک نمی باشند دارای مزایای زیر می باشد :

۱- شخص ضمن رهایی از زندان می تواند با ادامه فعالیت روزانه و کسب و کار خود از دستمزد و درآمد محروم نمانده و اگر سرپرست خانوار باشد که این مهم چندین برابر اهمیت خواهد داشت و حتی در جرایمی که دارای شاکی خصوصی می باشد در صورت رهایی از زندان فرد  می‌تواند نسبت به جبران ضرر و زیان وارده به شخص یا اشخاص شاکی اقدام و رضایت وی را جلب نماید .

۲- سابقه حبس و زندان در هر صورت و در هر جامعه‌ای  منجر به بدنامی برای فرد و خانواده وی  می‌گردد و در دید جامعه  دچار آسیب حیثیتی و معنوی می شودو حتی ممکن است فرد دیگر هرگز نتواند شغلی آبرومند برای خویش و حتی افراد خانواده خود بیابد، لذا تهیه سند برای آزادی زندانی می تواند شخص متهم یا محکوم را از این آسیب نجات دهد .

حبس شدن فرد جدای از آسیبهای متعدد برای خود شخص زندانی، یک خانواده را بی سرپرست نموده و علاوه بر آسیب های روحی و روانی به اعضای خانواده، نبود درآمد و هزینه های معیشتی بالای زندگی، خود می تواند منشا فساد برای سایر افراد خانواده و ارتکاب جرم توسط آنان گردد.

۳- رهایی از زندان زمینه را برای تلاش هرچه بیشتر متهم و مجرم در راستای جبران آسیب های وارده به بزه دیده فراهم می کند و بزهکار با آزادی خود می تواند رضایت شاکی یا شاکیان خصوصی خود را جلب نماید و هم زمان در خانواده خویش حضور داشته باشد و از افراد خانواده و تحت تکلف خود مراقبت به عمل آورد.

اجاره سند چه مراحلی دارد؟

 باید به این موضوع توجه کرد که قبل از شروع هرگونه معامله و عقد قرارداد مبنی بر اجاره سند ، بهتر است با انواع سند و اعتبار قانونی آن‌ها آشنا شوید.

اجاره سند برای دادگاه

در نظر داشته باشید با اطلاعات ناکافی یا ناقص وارد معامله‌ای ناامن نشوید چون بعد از وقوع این اتفاق، برای حل مشکل خود باید به مراکز قانونی و قضایی مراجعه کنید و بدین ترتیب نه تنها مشکل فرد زندانی اع از مجرم یا متهم حل نمی‌شود بلکه مشکل دوچندان می‌شود.

در قدم بعدی موضوعی که بسیار اهمیت دارد دانستن عنوان انواع سند است:

سند مشاع

سند شش دانگ

سند مفروز

سند منگوله دار

سند تک برگ

سند اعیان

سند عرصه

سند وقفی

سند ورثه‌ای

سند المثنی

سند معارض

سند شورایی

سند وکالتی

سند بنچاق

سند رهنی

که توضیح مفصل و کامل در مورد تک تک این اسناد در این مقاله نمی‌گنجد لذا کارشناسان ما در راه‌گشا همواره آماده اطلاع‌رسانی و ارایه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند..

سپس در گام بعدی برای آزادی زندانی و ارائه سند اجاره‌ای کاملا قانونی و معتبر  به مراجع قضایی باید درباره روند قانونی و مراحل آن آشنایی کافی داشته باشند.

این مراحل شامل موارد زیر است :

دریافت مشاوره

درصورتی ‌که نیاز به اجاره وثیقه برای زندانی داشته باشید، در گام اول باید وضعیت پرونده، شدت جرم و نوع اتهام زندانی به­طور کامل توسط سند‌گذار مورد بررسی قرار بگیرد و با آگاهی کامل و دیدی همه جانبه قدم در پرونده مورد نظر بگذارد.

سپس در شرایطی که مراجع قضایی امکان تأمین سند را تأیید کنند و زمینه استفاده از سند اجاره‌ای ‌ فراهم باشد، می‌توان برای عقد قرارداد اجاره سند اقدام کرد. اغلب سوالی که پیش می آید این است که تکلیف وثیقه در صورت فرار متهم چه می شود؟ دستگاه قضایی برای این موقعیت نیز چاره ای اندیشیده است و جای نگرانی وجود ندارد.

مراحل بعدی همچون تحقیق در مورد صحت و اعتبار سند و قیمت ارایه شده از جانب صاحب سند و طی و ترتیب مراحل اداری و … مراحل بعدی است که از شما عزیزان دعوت می‌کنیم برای اطلاع از نکات ریز و جزیی‌تر مخصوص به مورد پرونده خود و یا عزیزانتان به طور اختصاصی از راه‌های ارتباطی ارایه شده با کارشناسان ما تماس گرفته و تمامی سوالات خویش را مطرح نمایید.

موسسه اجاره سند راه‌گشا بیش از یک دهه است که همراه شما عزیزان بوده و در شرایط سخت که نگران آینده خود و عزیزانتان هستید همواره سعی ما بر این بوده که بهترین خدمات با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت را (اجاره سند برای آزادی زندانی اجاره سند برای دادگاه و دادسرا  – تامین وثیقه اجاره سند در تهران اجاره سند در کرج اجاره سند در همدان و روستاها و شهرهای حومه ­– اجاره سند در تبریز و شهرهای حومه اجاره سند در قم اجاره سند در خرم‌آباد و روستاها و شهرهای حومه اجاره سند در استان مرکزی و شهرهای حومه و سایر استان‌ها و شهرستان‌های ایران عزیزمان) به شما هموطنان عزیزمان ارایه کنیم.

در صورتی که شخصی نیازمند ارائه سند برای دادگاه و یا دادسرا بوده و امکان فراهم کردن آن را نداشته باشد، می‌تواند از گزینه اجاره انواع سند استفاده کند. سند اجاره‌ای در واقع سندی است که توسط یک شخص یا مؤسسه برای مدت محدودی در اختیار یک شخص دیگر قرار می‌گیرد.

شخص دریافت کننده سند در این مدت مبلغ معینی را به ازای اجاره سند پرداخت کرده و از امتیاز آن استفاده می‌‌کند. در واقع در چنین شرایطی شما می‌توانید به ازای پرداخت هزینه‌ای به‌عنوان اجاره، از امتیاز یک سند ارزشمند دیگر استفاده کرده و مشکل خود را برطرف کنید.

نکته قابل توجه اینجاست که استفاده از سند شخص یا مؤسسه دیگر در دادگاه، هیچ منع قانونی و قضایی ندارد. برخی اشخاص بدون اطلاع از این موضوع، بر این باورند که سند ارائه شده لزوماً باید به نام خود شخص باشد؛ در حالی که چنین بندی در قانون وجود نداشته و شما می‌توانید یک سند متعلق به هر شخص یا مؤسسه دیگری را با رضایت وی به دادگاه ارائه کنید.

در حال حاضر شرکت‌ها و مؤسسات بسیاری در زمینه اجاره سند برای دادگاه فعالیت می‌کنند؛ با این حال باید به این مسئله دقت کنید که اعتماد به هر شخص یا مؤسسه ناشناخته‌ای در این زمینه، ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

آزادی زندانی

متأسفانه امروزه بسیاری از افراد و مؤسسات سودجو با آگاهی از شرایط نابسامان و فوری اشخاص نیازمند ارائه سند به دادگاه، قراردادهای نادرستی با این افراد را به ثبت می‌رسانند که در نتیجه منجر به متضرر شدن بیشتر شخص می‌شود. در این حالت ممکن است شخص موفق به دریافت یک سند اجاره‌ای و ارائه آن به دادگاه شود؛ اما به دلیل ثبت یک قرارداد نادرست، تبعات مالی و حقوقی آن متوجه فرد خواهد شد.

3.8/5 - (50 امتیاز)
Call Now Button