آزادی زندانی

آیا فرد زندانی تا پایان دوره محکومیت خویش نمی‌تواند بیرون بیاید؟

زندانی شدن می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. ممکن است جرم ثابت شده و فرد مجرم خطاب شود و یا هنوز در مرحله بررسی پرونده بوده و شخص حتی بی‌گناه و فقط متهم یا مضنون باشد.

در هر صورت زندان رفتن همیشه مشکلات مربوط به خود را دارد.

به نظر می‌رسد در هر دو مورد آزادی زندانی تنها در صورت به اتمام رساندن دوره محکومیت و یا اثبات بی‌گناهی وی میسر خواهد شد. اما همیشه به آن سختی که تصور می‌کنیم نیست.

قوانینی وجود دارد که با توجه به آن قوانین زندانیان می‌توانند در دوره محکومیتشان به مرخصی نیز بروند.

آیا همه مشمول قانون آزادی مشروط و استفاده از دوره مرخصی می‌شوند؟

البته که همه افراد مشمول این قانون نمی‌شوند و برای دریافت مرخصی باید شرایطی داشته باشند.

فرد متهم یا مجرم می‌تواند در دوره محکومیت خویش به صورت مشروط آزاد شود.

آزادی مشروط یعنی چه؟

آزادی مشروط قانونی است که برای زندانیان در نظر گرفته شده که طبق این قانون افراد زندانی اعم از متهم و مجرم می‌توانند با تامین وثیقه و سند به ارزشی که قاضی پرونده تعیین می‌کند آزاد شوند.

در این صورت اگر قاضی تشخیص دهد، فرد می‌تواند با قرار دادن وثیقه و سند آزاد شود.

فرد متهم یا مجرم خیلی راحت می‌تواند سند شش دانگ خود را معرفی کرده و آزاد شود.

آیا همه زندانیان یک میزان سند و وثیقه برای مرخصی نیاز دارند؟

هر فرد زندانی اگر مشمول قانون آزادی مشروط یا دوره مرخصی شود، باید سند یا وثیقه معرفی کند. میزان ارزش این سند و وثیقه با نظر قاضی محترم پرونده و با توجه به نوع جرم فرد و اینکه آیا متهم است یا هنوز در دوره بررسی جرم به سر می‌برد و در واقع مضنون و متهم است فرق می‌کند.

آیا آزاد شدن بدون داشتن سند ممکن است؟

فرض کنید فرد متهم یا مجرم شامل قانون آزادی مشروط یا استفاده از دوره مرخصی شده است.

قاضی محترم پرونده نیز میزان قرار را مشخص کرده است.

حال اگر فرد سند نداشته و یا سندی با میزان قرار خواسته شده نداشته باشد باید چه کند؟

این موقعیت برای افرادی که خودشان سند ندارند بسیار سخت خواهد بود.

آیا این افراد باید مرخصی را فراموش کنند؟

در این شرایط اگر هدف از مرخصی پیگیری کار آزادی خود فرد باشد و وی بخواهد اسناد و مدارکی دال بر بی‌گناهی خویش جمع‌آوری کند یا اگر فرد سرپرست خانوار باشد و بخواهد خانواده خود را سر و سامان دهد چه اتفاقی می‌افتد؟

فرد متهم یا مجرم در این شرایط چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ در شرایطی که امکان و اجازه آزاد شدن دارند ولی سند مورد نظر را ندارند به خصوص اگر فرد مجرم نباشد و تنها مضنون باشد قطعا دوست ندارد بدون دلیل زندانی شود. پس تا زمان دفاع از بی گناهی خویش باید آزاد باشد. و اگر خود فرد سند ندارد اصلا نباید امیدش را ببازد.

مجموعه راهگشا با همین هدف شکل گرفته است. پس شما این فرصت را دارید که بدون داشتن سند یا وثیقه از زندان آزاد شوید.

آیا از هر دفتر و شرکتی می‌توان سند و وثیقه تهیه کرد؟

متاسفانه به خصوص در سالهای اخیر بسیار دیده شده که دفاتر و یا شرکت یا اشخاص حقیقی مبادرت به اجاره سند و وثیقه جعلی ورزیده‌اند و بارها دیده شده فرد متهم یا مجرم نیز به دلیل معرفی سند و وثیقه مورددار گرفتار شده.

یعنی امکان استفاده از مرخصی یا آزادی مشروط خود را که از دست داده هیچ حتی جرمی نیز به اتهام قبلی وی اضافه شده و یا حتی فردی از افراد خانواده وی که سند اجاره‌ای را تهیه کرده هم گرفتار شده است.

پس باید از جایی سند وثیقه تهیه کرد که سابقه درخشان و عوامل معتمد و معتبری داشته باشد.

خداوند منان را سپاسگذاریم که در مجموعه راهگشا با بیش از یک دهه سابقه حتی یک مورد از چنین مشکلاتی وجود نداشته و همیشه و در هر شرایطی حتی برای افرادی که شرایط اقتصادی ضعیفی دارند راهگشا بوده‌ایم و به خانواده‌های گرفتار کمک کرده‌ایم تا با انجام خدماتی از جمله اجاره سند، عزیزانشان را به آغوش خویش بازگردانند.

پس تعلل و تامل جایز نیست در اولین فرصت با کارشناس پاسخگوی ما تماس گرفته و از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شده و در کمترین زمان و با مناسب‌ترین و منصفانه‌ترین هزینه مبادرت به اجاره سند و وثیقه ورزید.

امیدواریم هیچکس به خصوص افراد بی‌گناه گرفتار و دربند نباشند.

امتیاز این مطلب
Call Now Button