آزادی مجرم مواد مخدر

شرایط وثیقه برای زندانی مواد مخدر

تامین وثیقه برای زندانیان مواد مخدر امری است که بسیاری از خانواده های این افراد در پی آن هستند. در هر زمان و دوره‌ای همیشه و همه جا در هر قومیت و ملیتی انسان‌های خوب و انسان‌های بد در کنار یکدیگر جامعه را تشکیل داده و در کنار یکدیگر همزیستی داشته و دارند .

در این میان همیشه عده‌ای از افراد بشر خواسته یا ناخواسته مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که براساس قوانین نوشته شده و یا عرف جامعه خویش نکوهیده و ناپسندند.

در این مقاله قصد بررسی عمد و یا غیرعمد بودن همچنین خواسته یا ناخواسته بودن این قبیل اشتباهات انسان‌ها را نداریم. بلکه هدف ما بررسی مختصر و اجمالی یکی از انواع این اشتباهات است که در واقع بهتر است با عبارت جرم و کاری خلاف قانون از آن یاد کنیم. در ادامه با گروه اجاره سند راه گشا باشید تا به بررسی دقیق تر موضوع بپردازیم.

دنیای امروز دنیای تکنولوژی٬علم ٬ اینترنت٬تجارت الکترونیک ٬فضای مجازی و اخبار و رسانه است.

به ندرت می‌توان در بین افراد جامعه با افرادی برخورد داشت که زندگی و کسب و کارشان به فضای مجازی و رسانه‌هاگره نخورده باشد و به صورت روزمره از این فضا استفاده نکند. حتی افرادی که به اصطلاح عامیانه بازاری خطاب می شوند نیز در این دوران برای رونق کسب و کار خویش به فضای مجازی و خرید و فروش اینترنتی روی آورده‌اند.

در فضای مجازی در مواجهه  با سایت‌ها ٬ پیج‌ها و کانال‌های مختلف با یک سری الفاظ٬ کلمات و اصطلاحات برخورد می‌کنیم که این کلمات به صورت روتین و مداوم تکرار می‌شوند.

سند ملکی اجاره‌ای٬ وثیقه برای مرخصی زندانی٬ سند برای مرخصی زندانی٬ سند اجاره‌ای برای زندانی در تهران٬ سند اجاره‌ای برای زندانی٬ گذاشتن سند برای زندانی٬ وثیقه گذاشتن برای زندانی٬ قیمت سند اجاره‌ای٬ اجاره سند٬ اجاره سند برای دادسرا و دادگاه٬ وثیقه برای دادگاه٬ وثیقه برای آزادی زندانی٬ وثیقه برای دادسرا٬ وثیقه برای مرخصی زندانی و . . . این کلمات و عبارات در دسته همان عباراتی هستند که به صورت روزمره در فضای مجازی تکرار می‌شوند و بارها با آنها مواجه شده‌ایم.

اگر به هر دلیلی قبلا به سند اجاره‌ای و وثیقه نیاز داشته و وارد این جریان شده باشید با این عبارات و مشکلات و راه‌های امن دسترسی به هر یک از آنها کاملا آشنایی دارید اما اگر تا به حال با این عبارات برخوردی نداشته اید و یا تازگی نیاز به اجاره سندبرای دادسرا و اجاره سد برای دادگاه و یا اجاره سند برای مرخصی زندانی پیدا کرده‌اید قصد داریم در این مقاله به طور مختصر و جامع در خصوص این مساله برای شما عزیزان توضیحاتی ارایه کنیم.

وقتی فردی مرتکب جرمی شده و وقوع جرم اثبات شده است و یا متهم است به انجام کاری خلاف قانون (در این مقاله به درست یا غلط ویا مدارک و دلایل اتهام کاری نداریم) می‌شود لزوم اجاره سند و وثیقه همچنین نیاز به سند برای دادگاه و سند برای وثیقه و سند برای آزادی زندانی و عباراتی از این دست به وضوح درک می‌شود.

مجازات انواع جرم

به هر قسم رفتاری از قبیل فعل يا ترك فعل كه در متن قانون به طور صریح برای آن مجازات مشخص شده است،‌ جرم می گویند.

انجام و ارتکاب جرم قانون عمومی جامعه را دچار اختلال و بی‌نظمی کرده لذا برای آن در متن قانون به وضوح مجازات مشخص شده است.

به طور کلی نظم عمومی به امنيت خاطر و آرامش مردم یک جامعه گفته می شود. در این مقاله قصد داریم در خصوص انواع جرم‌ و مجازات آن ها اطلاعات مختصر و کلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم..

عناصر مشترک در هر جرم

در بررسی هر موضوعی قدم اول تقسیم‌بندی آن موضوع به عوامل تشکیل دهنده و ابعاد مختلف آن است.

جرم هم یک مبحث است که از این قاعده مستثنی نبوده و در بررسی انواع جرم باید ابتدا به عناصر اولیه آن اشاره کرد. که این عناصر عبارتند از:

قانونی؛ يعنی وصف مجرمانه به تعيين قانون باشد.

معنوی؛ يعني جرم بايد با قصد و نیت مجرمانه باشد.

مادی؛ يعنی جرم به صورت عمل فيزيكی انجام شده باشد.

انواع جرم

حال بعد از بیان عناصر اولیه جرم که بین همه جرایم مشترک است به طرح انواع جرم می‌پردازیم.

به طور کلی جرایم به دو دسته جرایم عمدی و جرایم غیر عمدی تقسیم‌بندی می‌گردند.

این مطلب را نیز بخوانید: تامین وثیقه برای حبس تعزیری

دراین مقاله قصد داریم به طور مختصر به بیان یکی از جرایم عمد تحت عنوان مواد مخدر بپردازیم.

خوب می‌دانیم که با خواندن حتی عنوان آن لرزه بر تن هر انسانی می‌افتد علی‌الخصوص کسانی که خود و یا یکی از افراد خانواده و یا نزدیکان و عزیزانشان درگیر این موضوع شده باشند.

قطعا همه ما خوب می‌دانیم که بحث مواد مخدر مبحثی نکوهیده و نادرست است اما هیچ یک از ما در مقام قضاوت نبوده و نمی‌توانیم افراد گرفتار آمده در این باتلاق را نکوهش و یا قضاوت کنیم.

هرچند این مبحث پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد و افراد با عناوین مختلف درگیر آن هستند.

به طور مثال یک فرد قاچاقچی درگیر این مساله است و یک مصرف کننده خرد نیز همینطور اما چیزی که بر همگان واضح و آشکار است این موضوع می‌باشد که این دو نفر قطعا در پیشگاه قانون و مردم یکی نبوده و هر یک بنا به موقعیت و شدت عمل خلاف خویش بازخواست و نکوهش می‌شوند.

اما چیزی که مسلم است این موضوع می‌باشد که حتی یک فرد قاچاقچی هم با قاچاقچی دیگر متفاوت بوده و شدت جرمشان با یکدیگر یکی نخواهد بود.

لذا ممکن است حتی یک قاچاقچی و یا یک مصرف کننده به هر دلیلی از عمل زشت خود پشیمان شده و درصدد جبران گذشته خویش برآید.

در اینجا باز هم کاری به این موضوع نداریم که شدت جرم وی چقدر بوده و آیا شایسته و لایق فرصتی مجدد برای جبران هست یا خیر چرا که ما هیچ یک در مقام قضاوت نبوده و شایستگی و صلاحیت آن را نداریم.

مرخصی برای زندانی مواد مخدر

آیا فردی که تحت عنوان جرم مواد مخدر محکوم به تحمل حبس شده می‌تواند از مرخصی استفاده کند یا خیر و باید تا آخر محکومیت خویش در زندان به سر برد؟

بر اساس بخشنامه قوه قضائیه، هر ساله به مناسبت های مختلف مانند: اعیاد ملی و مذهبی مثل: اعیاد شعبانیه، 22 بهمن و …، به زندانیان مرخصی داده می ‌شود و بسیاری از زندانیان، واجد شرایط دریافت این مرخصی ‌ها هستند که می توانند از آن استفاده کنند و در بین این افراد واجد شرایط تعدادی از کسانی که جرمشان مربوط به مواد مخدر است نیز وجود دارند.

شرایط لازم برای دریافت مرخصی از زندان

نکته مهمی قابل توجه برای دریافت مرخصی از زندان، این است که افراد باید قوانین مربوط به آن را به خوبی بدانند و برای این موضوع بهترین کار، مراجعه به یک مشاور حقوقی و وکیل متخصص و با تجربه است تا اطلاعات را به صورت دقیق و به روز در اختیار فرد، قرار دهد و راه های دریافت مرخصی را با توجه به شرایط، برای او شرح دهد.

که بدین منظور تیم ما در موسسه اجاره سند راه‌گشا همواره از طریق راه‌های ارتباطی مختلف در ساعات مختلف شبانه‌روز در خدمت شما عزیزان هستند تا در این راه خطیر و پر استرس به شما یاری برسانند.

عوامل موثر در دریافت مرخصی

نکته اصلی در رابطه با دریافت مرخصی از زندان، بحث اعطای تامین سپرده مناسب و یا تامین وثیقه مورد تایید مقام قضایی است که وکیل می تواند، اطلاعات لازم در این زمینه را برای موکل خود بیان کند.

قطعا تنها موضوع مهم در این امر فقط موضوع بیان شده در پاراگراف قبلی نیست و عوامل دیگری نیز در دریافت مرخصی و افزایش زمان آن موثر است.

مثلا در آیین نامه سازمان زندان ها، بر اساس چند معیار سنجش که در متن قانون در این باب آمده  به هر زندانی نمره ای اختصاص داده می ‌شود.  اگر زندانی حداقل ۲۰۰ امتیاز به دست آورد، می تواند به مرخصی برود و از این حق خود استفاده کند.

یا اینکه در برخی موارد پیش می آید که زندانی، به خاطر حسن رفتار در زندان و رضایت مسئولین زندان از وی، می تواند بیشتر از زمان تعیین شده، مرخصی بگیرد.

به همین جهت، شرایط زندانی و رفتار و فعالیت های او در زندان نیز بر موضوع دریافت مرخصی وی  موثر است.

مدت مرخصی از زندان در ایران

طبق قانون، مدت زمان مرخصی از زندان برای تمام محکومین به حبس واجد  شرایط لازم برای مرخصی ، ۳ روز در هر ماه و ۳۶ روز در سال است و حتی طبق نظر مسئولین زندان تا ۵ روز در ماه نیز امکان دریافت مرخصی ارفاقی نیز وجود دارد(به طور مثال برای افرادی که از طرف مسیولین زندان به حسن رفتار تایید می‌شوند).

همچنین، اگر زندانی، در برنامه‌ های اصلاح و تربیت زندان شرکت کند و تأمین (وثیقه برای مرخصی زندانی) مناسبی بدهد نیز، می تواند مرخصی بیش از 3 روز در ماه را دریافت کند.

در مواردی که فرد زندانی شرایط لازم برای مرخصی از زندان را داشته باشد، بعد از استعلام از طریق کد ملی و اطمینان از وجود شرایط مورد نظر جهت مرخصی، تامین (وثیقه یا همان سند برای دادسرا و دادگاه) مناسب از او توسط مقام قضایی اخذ می شود، در صورتی که، محکوم نتواند تامین مناسب را فراهم کند، می تواند تحت مراقبت ماموران به مدت 10 ساعت در یک روز از ماه به مرخصی برود.

استثنائاتی مانند: بیماری حاد همسر و بستگان نسبی و سببی درجه اول از طبقه اول، ازدواج فرزندان و سایر موارد مقرر در قانون، نیز تعداد روزهای مرخصی را افزایش می‌دهد که اختیار آن در دست دادستان است.

در همین رابطه، ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری به بیان موضوع مرخصی جهت درمان پرداخته است.

طبق این ماده، چنانچه مداوای زندانی در خارج از زندان ضروری باشد، قاضی اجرای احکام کیفری، زمان لازم برای درمان را با توجه به نظر پزشکی قانونی تعیین و با اخذ تامین متناسب، اجرای حبس را به تعویق می اندازد، اگر زندانی نتواند تامین متناسب بدهد، معالجه او در بیمارستان تحت نظر ضابطان انجام می شود و مدت معالجه جزء زمان محکومیتش محسوب می شود.

مرخصی زندانیان خطرناک

زندانی خطرناک، زندانی است که مرتکب جرایم خطرناک شده است.

جرایم خطرناک، شامل جرایمی مانند: قتل، آدم ربایی، سرقت مسلحانه، عملیات تروریستی، اسیدپاشی، توزیع مشروبات الکلی، اخلال در نظام اقتصادی، جرایم مواد مخدر و روانگردان ها، اقدام علیه امنیت کشور، جاسوسی، تجاوز، جرائم باندی و سازمان یافته، می شود.

این مطلب را نیز بخوانید: آیا زندانی مهریه با سند آزاد می شود؟

بنابراین کسانی که مرتکب این جرایم می شوند، همچنین محکومانی که دارای سه فقره سابقه محکومیت باشند، افراد شرور و محکومان به قصاص و اعدام، از زندانیان خطرناک محسوب می شوند که طبق قانون به جهت جرایم سنگینی که دارند، مرخصی ندارند.

در واقع، سیاست قوه قضائیه و دستگاه محترم قضا بر این است که به زندانیان کم خطر مرخصی بدهد و مجرمان خطرناک مشمول عفو یا مرخصی نمی شوند، با این وجود، قوه قضائیه، کارگروهی متشکل از نمایندگان مختلف، از جمله دادستانی کل کشور، برای زندانیان خطرناک تشکیل داده است که موظف به بررسی شرایط زندانیان خطرناک جهت اعطای مرخصی به آن هاست.

چنانکه در سال گذشته نیز، رئیس قوه قضائیه در رابطه با این موضوع بیان کردند: ممکن است برخی محکومان به جهت عناوین مجرمانه ای که دارند، مشمول اعطای مرخصی نشوند و مدت طولانی در زندان به سر برده باشند و واقعا اصلاح و متنبّه شده باشند. در این موارد، هیئت مزبور می تواند با در نظر گرفتن جهات قانونی و اخذ ضمانت های لازم، زمینه اعطای مرخصی به این نوع از زندانیان را با توجه به شرایط فراهم کند.

از نظر ایشان می توان با لحاظ استثنائاتی که برای اعطای مرخصی به برخی زندانیان وجود دارد، شرایط به مرخصی رفتن آن ها را به شرطی که حضورشان در جامعه برای مردم مضر نباشد، فراهم نمود.

در پایان این مقاله شرکت تامین وثیقه (اجاره سند) راه‌گشا با بیش از یک دهه سابقه درخشان و خوش نامی در زمینه سند اجاره‌ای و تامین وثیقه و قرار وثیقه و سند برای دادسرا و سند برای دادگاه و سند برای مرخصی زندانی همواره کنار شما عزیزان بوده و برای یافتن جواب سوالات خویش می توانید از راه‌های ارتباطی (واتساپ – تلفن – مراجعه حضوری) با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شوید.

3/5 - (2 امتیاز)
Call Now Button