اجاره سند برای دادگاه

اجاره سند و وثیقه چه لزومی دارد؟

در روزگاری زندگی می‌کنیم که به دلیل مشغله‌های مختلف میزان درگیری انسان‌ها و در نتیجه اختلافات بین آنها به طرز غیرقابل باوری در حال افزایش است. در چنین شرایطی نیاز به کمک داشتن نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

یکی از انواع این کمک‌ها ارائه سند به عنوان وثیقه برای افرادی است که به حق یا ناحق (از طرف همنوعان خود ) مورد اتهام قرار گرفته‌اند.

حتی افرادی که مرتکب جرم شده‌اند اما از اعمال خود پشیمان شده و درصدد جبران برآمده‌اند.

آیا در چنین شرایطی باید این افراد را رها کرد؟

قطعا خیر.

انسان جایزالخطا بوده و هر یک از ما در زندگی خود اشتباهاتی داشته و خواهیم داشت.

سند اجاره‌ای چه زمان می‌تواند سودمند  باشد؟

گاهی افراد ناخواسته و برخلاف میل ذاتی خویش به دلیل شرایط سخت زندگی دچار اشتباه و مرتکب جرم شده و یا فردی متهم به جرمی می‌شود که درواقع مرتکب آن نشده و فقط متهم به حساب می‌آید و گاهی افراد توانایی تامین سند و وثیقه مقرر شده از طرف دستگاه محترم قضایی را ندارند و نمی‌خواهند فضای زندان را تحمل کنند.

بارها دیده شده که فرد مجبور به تحمل زندان به خاطر اتهاماتی شده که بعدا تبريه شده و بی‌گناهی وی اثبات گردیده است.

در این مواقع راحت‌ترین راه که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد ارائه سند با ارزش مقرر شده از سمت دستگاه محترم قضایی است.

اما اگر شخص یا خانواده وی ملکی نداشته و یا ملکی با ارزش مقرر شده نداشته باشند قطعا نیاز به کمک خواهند داشت اینجاست که اجاره سند و تامین وثیقه برای فرد متهم یا مجرم ضروری می‌شود.

با این راه نه تنها فرد از تحمل زندان خلاص می‌شود بلکه در مدتی که با ارایه سند و وثیقه بیرون از زندان است و تا قبل از صدور حکم قطعی می‌تواند به جمع‌آوری اسناد و مدارکی که دال بر بی‌گناهی وی است بپردازد و یا برای جبران خطای خویش تلاش کند تا رضایت فرد یا افراد شاکی پرونده خویش را جلب کرده و موجبات رضایت آنان را فراهم نماید.

برای سند اجاره‌ای و وثیقه چه مبلغی باید پرداخت شود؟

وقتی از سند اجاره‌ای یا همان وثیقه صحبت می‌شود بیشترین سوالی که در ذهن افراد نیازمند وثیقه پیش می‌آید قیمت سند اجاره‌ای و نرخ اجاره وثیقه است.

قطعا اجاره سند و وثیقه در مقابل وجه انجام می‌شود اما سوال این است که این نرخ چگونه و بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

اغلب مردم فکر می‌کنند قیمت سند اجاره‌ای یک مقدار مشخص به ازای هر سند و ثیقه است.

برخی دیگر نیز فکر می‌کنند که نرخ اجاره سند و وثیقه برای زندانی براساس ارزش ملک مورد وثیقه توسط کارشناسان محاسبه شده و به نسبت قیمت و ارزش آن مبلغ اجاره وثیقه را تعیین می‌کنند.

اما این موضوع صحت نداشته و در تعیین قیمت سند اجاره‌ای موارد مختلفی تاثیرگذار است.

چه فاکتورهایی درتعیین قیمت سند اجاره‌ای و اجاره وثیقه موثر است؟

همانطور که گفتیم عوامل متعددی در این خصوص نقش دارند اما متاسفانه عده‌ای از اجاره‌دهندگان اعم از مالک و یا شرکت‌های واسطه سند و ثیقه اجاره‌ای که نرخ ثابتی را برای همه اسناد و وثیقه‌ها ارایه می‌دهند نیتی جز کلاهبرداری و سو استفاده از شرایط اضطراری فرد متهم یا مجرم و خانواده نگرن وی ندارند.

و این اجحاف و بی‌عدالتی د رحق فرد زندانی اعم از مجرم یا متهم و خانواده وی است.

با این توضیحات نمی‌توان قیمت سند اجاره‌ای یا وثیقه مورد اجاره را مشخص و معین و اعلام کرد.

در این خصوص شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری و یا ارتباط آنلاین با گروه متخصص راه‌گشا و بیان شرایط خویش اعم از شرایط مالی و همچنین جرم یا اتهام وارده مناسب ترین پیشنهادها با کمترین نرخ‌ها را دریافت نمایید.

گروه حقوقی راه‌گشا با ارایه مشاوره‌ای تخصصی در زمینه ارایه سند و اجاره وثیقه برای آزادی زندانی و با بهره‌مندی از تیمی زبده و مجرب بعد از بررسی تخصصی شرایط پرونده شما و با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان به صورت کاملا قانونی آماده کمک و همراهی شما عزیزان می‌باشد.

5/5 - (7 امتیاز)
Call Now Button