سند اجاره ای برای مرخصی و آزادی زندانی

سند اجاره ای برای مرخصی زندانی، جایگزین وثیقه ملکی

طبق روال مقالات و نوشتارهای  های پیشین این هفته نیز سعی داریم تا مطلبی جدید را خدمت شما هموطنان عزیز بیان کرده و تا حد امکان به صورت مختصر اما کامل و جامع به زوایای مطلب ارایه شده بپردازیم و در صورتی که سوال یا ابهامی برای شما عزیزان باقی بماند کارشناسان ما در گروه اجاره‌سند راه‌گشا همچون سال‌های پیش پاسخگو خواهندبود.

در فضای مجازی و روزنامه‌ها و خبرنامه‌ها بارها با عباراتی همچون اجاره سند- سند اجاره‌ای- اجاره سند برای زندانی- اجاره سند برای دادگاه- اجاره سند برای دادسرا- اجاره سند برای مرخصی زندانی- اجاره سند برای متهم- سند اجاره‌ای برای زندانی- سند اجاره‌ای برای دادگاه- سند اجاره‌ای برای دادسرا- وثیقه- اجاره وثیقه وثیقه برای زندانی- وثیقه برای مرخصی زندانی- وثیقه ملکی برای زندانی– وثیقه ملکی برای دادگاه- وثیقه ملکی برای دادسرا- هزینه اجاره سند- سند اجاره‌ای برای تهران- اجاره سند در تهران- اجاره سند برای شهرستان- … روبرو شده‌ایم.

افرادی که خود و یا یکی از نزدیکانشان از نزدیک با این حوزه سرو کار داشته‌اند معنی این عبارات را به خوبی می‌دانند اما در مورد عزیزانی که تا به حال با این مسایل برخوردی نداشته‌اند و یا تازگی نیاز به سند اجاره‌ای پیدا کرده‌اند و اطلاعاتی در مورد آن ندارند ما وظیفه خود می‌دانیم تا با دادن اطلاعات اولیه و جامع به این عزیزان یاری برسانیم.

در هر کشور و جامعه‌ای بنا بر فرهنگ و پیشینه و چارچوب اقوام ساکن آن قوانین و مقرراتی وضع گردیده و در این جامعه توسط دستگاه مجری قانون به اجرا درمی‌آید.

بر همه ما واضح و مبرهن است که این قواعد و قوانین برای حفظ نظم و انضباط در جامعه ضروری می‌باشد وگرنه هرج و مرج در جامعه گسترش پیدا کرده و به قول معروف سنگ روی سنگ بند نخواهدشد.

اما چیزی که همه ما به خوبی می‌دانیم این است که همیشه هستند افرادی که از قوانین و نظم تخطی کرده و هم به خود و دیگر افراد جامعه آسیب و ضرر وارد می‌کنند.

اگر چنین افرادی به حال خود رها شوند و تنبیه  و جزایی بابت اعمالشان بر آنها وارد نشود باز هم به کار خود ادامه داده و چه بسا بدتر از اعمال گذشته خود انجام دهند و حتی دیگر افراد با مشاهده این وضع که عقوبتی در انتظار افراد خطاکار نیست به این اعمال روی بیاورند.

پس برای حفظ نظم و انضباط و آرامش و امنیت همه افراد جامعه وجود قوانین و قواعد بازدارنده ضروری و لازم می‌باشد.

البته واضح است که خطا با خطا متفاوت بوده و در نتیجه تنبیه و جزای آنها نیز متفاوت می‌باشد.

افرادی که به دادگاه یا دادسرا خوانده می‌شوند و تحت پیگرد قرار می‌گیرند و یا به دستور دستگاه قضا بازداشت می‌شوند در واقع به دو دسته تقسیم می‌شوند:

۱- متهم

۲- مجرم

متهم:

متهم به فردی گفته می‌شود که کاری خلاف قواعد و قوانین یک جامعه ممکن است انجام داده باشد یا خیر اما شواهد و مدارکی (البته ناقص و ناکافی)  دال بر گناهکار بودن وی وجود داد و درواقع اتهام انجام آن عمل خلاف به وی نسبت داده شده‌است.

مجرم:

به فردی گفته می‌شود که مدارک و مستندات کافی دال بر گناهکار بودن وی وجود دارد و در واقع عمل خلاف قانون و جرم وی کاملا اثبات شده‌است.

مرخصی یکی از حقوق افراد متهم و مجرم است که با توجه به نوع و شدت و دفعات انجام جرم خود می‌توانند با شرایط خاص و محدود از آن استفاده کنند.

سند اجاره ‌ای جهت مرخصی و آزادی زندانی

مهم‌ترین مورد استفاده از مرخصی برای افراد متهم است چرا که زمان برای این افراد بسیار حایز اهمیت است. این افراد اگر واقعا مجرم نباشند، نیاز دارند که آزاد باشند و خارج از زندان تا بتوانند درصدد جمع‌آوری مدارک و مستنداتی دال بر بی‌گناهی خویش برآیند.

استفاده از مرخصی برای مجرمین نیز بسیار مهم است چرا که برخی از این افراد ممکن است نان‌آور خانوار باشند و افرادی تحت تکفل ایشان زندگی کنند در این شرایط برای فرد مجرم بسیار مهم است که بتوانند حتی به صورت محدود خارج از زندان باشد تا بتواند به وضعیت خانواده خویش سروسامان دهد.

اما چه فرد متهم باشد (برای تحمل تنبیه و جبران خسارت و ضرر وارد شده به فرد یا افراد شاکی) و یا مجرم باشد (برای اطمینان از حضور در دادگاه و دریافت حکم) نمیتوان آنها را بدون تضمین از زندان آزاد کرد. به منظور کمک به این دسته از افراد، گزینه تامین وثیقه برای مرخصی در نظر گرفته شده است.

لزوم وثیقه و سند برای مرخصی زندانی 

مساله به همین جا ختم نشده و باز هم اما و اگری وجود دارد.

اگر خود فرد زندانی بتواند وثیقه تعیین شده از طرف قاضی محترم پرونده را به دادگاه یا دادسرا ارایه دهد که مساله حل شده‌است اما اگر خانواده و نزدیکان وی دارای چنین ملکی با ارزش خواسته شده نباشند مشکل اصلی پدیدار می‌شود.

در اینجاست که خانواده وی مجبور به تهیه سند اجاره‌ای  می‌شوند و با عباراتی همچون اجاره سند- سند اجاره‌ای- اجاره سند برای زندانی– اجاره سند برای دادگاه- اجاره سند برای دادسرا- اجاره سند برای مرخصی زندانی- اجاره سند برای متهم- سند اجاره‌ای برای زندانی- سند اجاره‌ای برای دادگاه- سند اجاره‌ای برای دادسرا- وثیقه- اجاره وثیقه وثیقه برای زندانی- وثیقه برای مرخصی زندانی- وثیقه ملکی برای زندانی- وثیقه ملکی برای دادگاه- وثیقه ملکی برای دادسرا- هزینه اجاره سند- سند اجاره‌ای برای تهران– اجاره سند در تهران- اجاره سند برای شهرستان- …مواجه می‌شوند.

مراحل انجام کار بدین صورت است که در این مرحله خانواده و یا بستگان فرد زندانی باید به سراغ افرادی بروند که بتوانند در امر اجاره سند به این عزیزان کمک کنند و دارای سند ملکی با ارزش خواسته شده از سوی دستگاه قضا باشند.

پس باید به سراغ مرجع امنی بروند که این افراد را می‌شناسند. منظور از این مراجع امن همان شرکت‌های اجاره سند و سند اجاره‌ای می‌باشند که البته باز هم نمی‌توان چشم بسته به همه شرکت ها اعتماد کرد.

لذا باید تحقیق مفصلی در مورد صحت و درستی پیشینه این شرکت‌ها صورت پذیرد تا شما بتوانید به آنها اعتماد کنید وگره خطراتی همچون ارایه سند جعلی و یا دریافت هیزنه  بیش از حد قانونی وجود دارد.

پس از طی این مرحله و دریافت سند اجاره‌ای و اجاره سند برای مرخصی زندانی با مطالعه کامل شرایط و مفاد قرارداد اقدام به تنظیم قرارداد نموده و پس از انجام مراحل قانونی شما می‌توانید عزیز دربندتان را به آغوش خانواده بازگردانید.

در این قرارداد قطعا موارد و مفاد معین و مشخصی در دفاع از حق و حقوق هر دوطرف معامله وجود خواهد داشت.

یکی از قوانین که در دفاع از حق شخص سندگذار است دریافت سند و مدرکی از خانواده فرد زندانی می‌باشد.

چرا که ترس فر ار کردن متهم یا مجرم همواره وجود دارد و فرد سندگذار باید از در امان بودن دارایی خود اطمینان حاصل نماید.

اما این قرارداد فقط یک طرف ندارد و ممکن است یه هر دلیلی شخص سندگذار در نیمه راه پشیمان شده و سند ملکی خود را بخواهد.

در اینجا تکلیف زندانی مشخص است باید به زندان برگشته و سند وی را تقدیم کند. اما ممکن است فرد متهم یا مجرم به هر دلیلی امکان برگشتن به زندان را نداشته باشد.

پس باید در قرارداد تمهیداتی اندیشیده شود که فرد سندگذار هر لحظه اراده نکند و سند خود را بخواهد.

به طور مثال باید قید شود که اگر سندگذار سند خود را قبل از تاریخ قرارداد بخواهد باید در یک تاریخ مشخص و چند روز زودتر اعلام کند تا فرد متهم یا مجرم و یا خانواده و بستگان وی که  اقدام به اجاره سند- تهیه سند اجاره‌ای اجاره سند برای دادگاه- اجاره سند برای دادسرا- اجاره سند برای مرخصی زندانی- اجاره وثیقه ملکی برای زندانی و . . . نموده‌اند فرصت داشته باشند تا سند جایگزین پیدا کنند.

پس از تهیه وثیقه ملکی- اجاره سند- تهیه سند اجاره‌ای به صورت مجدد باید دو طرف قرارداد به دادگاه یا دادسرا مراجعه کرده و وثیقه جدید را تحویل محضر دادگاه بدهند.

که باز هم مراحل قبلی تکرار شده و دادگاه اقدام به اعزام مجدد کارشناس به محل ملک جدید نموده و پس از تایید ارزش ملک مورد نظر توسط کارشناس امین دستگاه محترم قضا سند اجاره‌ای قبلی تحویل مالک آن شده و سند اجاره‌ای (وثیقه) جدید در پرونده درج می‌شود.

پس همانطور که اشاره کردیم در این قرارداد نیز همچون دیگر انواع قراردادها باید منافع و حقوق هر دو طرف مدنظر قرارداده شود و این کار و رعایت شرایط عدل و انصاف در این امر برعهده شرکت واسط یا همان شرکت اجاره سند- سند اجاره‌ای- تهیه سند اجاره‌ای- تهیه وثیقه اجاره‌ای-. . . می‌باشد.

گروه اجاره سند راه‌گشا همیشه مفتخر است که در سابقه خویش( بیش از ده سال تجربه در زمینه اجاره سند- سند اجاره ای وثیقه ملکی- . . .) همیشه سربلند بوده و بدون ثبت حتی یک شکایت و یک مورد کارشکنی همواره کنار شما عزیزان بوده و شما را در این مسیر یاری رسانده‌است.

شما عزیزان می‌توانید همواره از راه‌‌های ارتباطی مختلف مانند مراجعه حضوری یا تلفنی و یا شبکه‌های مجازی با کارشناس باسابقه ما تماس حاصل نموده و از ایشان بخواهید تا مراحل جزیی کار را خدمت شما عزیزان توضیح دهند.

صمیمانه آرزومندیم و از خداوند منان آزادی همه انسان‌های دربند را خواستاریم باشد که در این کره خاکی هیچ انسانی خواسته یا ناخواسته خطا نکرده و دربند و گرفتار نباشد.

5/5 - (2 امتیاز)
Call Now Button