آیا زندانی مهریه با سند آزاد می شود؟

آیا زندانی مهریه با سند آزاد می شود؟ هر روز در فضای مجازی و سایت‌ها و حتی دیوارنویس‌ها بارها با کلمات و عباراتی همچون سند ملکی اجاره‌ای٬ وثیقه برای مرخصی زندانی٬ سند اجاره‌ای برای زندانی در تهران٬ سند اجاره‌ای برای زندانی٬ گذاشتن سند برای زندانی٬ وثیقه گذاشتن برای زندانی٬ قیمت سند اجاره‌ای٬ اجاره سند٬ اجاره سند برای دادسرا و دادگاه٬ وثیقه برای آزادی زندانی٬ وثیقه برای مرخصی زندانی و . . . مواجه شده‌ایم.

اگربه هر دلیلی به سند اجاره‌ای نیاز داشته و وارد این مسیر شده باشید با این عبارات کاملا آشنایی دارید اما اگر با این مقوله برخوردی نداشته و یا به تازگی نیاز به اجاره سند پیدا کرده‌اید در این مقاله اندکی به طور مختصر برای شما عزیزان توضیحاتی ارایه خواهیم کرد.

در صورت ارتکاب شخصی به جرمی مشخص و یا متهم شدن به انجام کاری خلاف قانون (به درست یا غلط فعلا کاری به این موضوع نداریم) لزوم اجاره سند و وثیقه درک می‌شود.

فرد مجرم می‌خواهد از مرخصی خود استفاده کرده تا درصدد جبران اشتباه خود برآمده و یا از شاکی یا شاکیان خویش طلب عفو و رضایت کند. همچنین فرد متهم نیز که مرتکب جرمی نشده است نیاز به استفاده از مرخصی دارد تا بتواند اقدام به جمع‌آوری مدارک و مستنداتی مبنی بر بی‌گناهی خویش کرده و به زندگی عادی خویش و آغوش خانواده خویش بازگردد.

قاضی محترم دستگاه قضایی اقدام به تعیین قرار وثیقه برای فرد زندانی می‌کند.لذا فرد زندانی و خانواده و نزدیکانش با عباراتی همچون وثیقه برای مرخصی زندانی ٬ وثیقه گذاشتن برای زندانی٬ گذاشتن سند برای زندانی ٬ وثیقه برای آزادی زندانی ٬ وثیقه برای مرخصی زندانی روبرو خواهند شد و حتی در شرایطی علاوه بر اینها با عباراتی همچون اجاره سند برای دادسرا و دادگاه ٬ سند ملکی اجاره‌ای ٬ سند اجاره‌ای برای زندانی ٬ اجاره سند ٬ اجاره انواع سند نیز مواجه خواهند شد و این چه زمانی است؟

تصور کنید فرد مجرم یا متهم و خانواده وی دارای ملک شخصی نباشند.
یا اگر هم ملکی دارند ارزش آن به اندازه قرار وثیقه تعیین شده توسط قاضی پرونده نباشد.
در این شرایط فرد مجرم یا متهم نیاز به اجاره سند و وثیقه دارد.

در مراحل ابتدایی موضوعی که بسیار اهمیت دارد دانستن عنوان انواع سند است:
سند مشاع
سند شش دانگ
سند مفروز
سند منگوله دار
سند تک برگ
سند اعیان
سند عرصه
سند وقفی
سند ورثه‌ای
سند المثنی
سند معارض
سند شورایی
سند وکالتی
سند بنچاق
سند رهنی

که کارشناسان ما در موسسه اجاره سند راه‌گشا آماده اطلاع‌رسانی و ارایه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند.

تکلیف وثیقه در صورت فرار متهم چه می‌شود؟

در باب اجاره سند(اجاره سند برای دادگاهاجاره سند برای آزادی زندانیتامین وثیقه برای آزادی زندانیتامین وثیقه برای زندانی) برای مالک و فرد اجاره‌دهنده سند این نگرانی وجود دارد که در صورت فرار زندانی (متهم یا مجرم) تکلیف وثیقه چه می‌شود؟

اگر زندانی ( متهم یا مجرم) متهم به پرداخت جریمه هنگفتی شده باشد و یا حکم صادر شده برای وی شامل تحمل حبس طولانی مدتی باشد اگر بعد از خروج از زندان فرار کنند چه می‌شود؟

تکلیف وثیقه در صورت فرار متهم چه می‌شود؟ و اگر ملک و وثیقه ارایه شده به دستگاه قضایی خانه مسکونی و ی و خانواده‌اش باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر با گذاشتن وثیقه فرد زندانی به عهد خود عمل نکرده و فرار کند و خود را به مراجع قضایی معرفی نکند مفهوم ضبط وثیقه پیش می‌آید.

مهریه و زندانی شدن

ضبط وثیقه

ضبط وثیقه یعنی پس از فرار زندانی ( متهم یا مجرم) مالی که توسط وثیقه‌گذار معرفی شده است به میزانی که در قرار پرونده آمده، در اختیار قاضی قرار گرفته تا از محل آن ضرر و زیان ناشی از جرم که بر بزه‌دیده وارد شده است را جبران کند. مازاد آن نیز باید به وثیقه‌گذار داده شود.

در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی در مورد یکی از موارد نیاز به اجاره سند برای شما عزیزان صحبت کنیم.
آیا زندانی مهریه با سند آزاد می‌شود؟

اگر فردی برای پرداخت مهریه در بند باشد (زندانی برای مهریه) تنها با گذاشتن وثیقه میتواند از مرخصی استفاده کند و آزادی کامل فقط در صورتی است که زوجه رضایت داده یا مهریه و یا اقساط آن پرداخت شود.

مدت زمان زندان برای مهریه چقدر است؟
آیا حذف زندان برای مهریه صحت دارد؟
عاقبت زندانیان مهریه چه می‌شو؟
مدت زمان زندان برای مهریه چقدر بوده و تا چه زمانی زوج در زندان باقی خواهدماند؟

دستور جلب در خصوص مطالبه مهریه مجازات نیست بلکه صرفا اعمال فشاری ‏برای پرداخت دین است و مطالبه مهریه یک دعوای حقوقی محسوب می شود و بازداشت شوهر صرفا یک اقدام تامینی در جهت الزام وی به پرداخت مهریه است.

براساس تبصره الحاقی به ماده هفت قانون محکومیت های مالی،‏ حبس یا بازداشت بدهکاران مالی از جمله متعهدان موضوع تادیه مهریه ممنوع شده‌است ‏مگر در صورتی که زوج، با وجود تمکن مالی، از پرداخت مهریه مورد مطالبه زوجه امتناع کرده و ‏این امتناع برای دستگاه قضایی هم اثبات شود.‏

براساس ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی صدور جلب برای محکوم علیه منوط به موارد زیر است :
۱- درخواست محکوم‌له
۲- استنکاف محکوم‌علیه از پرداخت، بدون عذر موجه
۳- عدم اقامه دعوای اعسار از پرداخت محکوم‌به در مهلت مقرر در قانون یا عدم معرفی کفیل یا وثیقه گذار پس از انقضاء مهلت
۴- عدم شناسایی هرگونه مال از محکوم‌علیه

براساس رویه قانون جدید زوجه باید برای مطالبه مهریه اش ابتدا با مراجعه به دفتر ازدواج و طلاقی که عقد آنها درآنجا ثبت شده است درخواست صدور اجراییه نماید.

اجراییه با پست پیشتاز به زوج ابلاغ شده واو باید ظرف مدت 10 روز از تاریخ ابلاغ مهریه راپرداخت کرده و یا مالی معرفی کند.

درصورت عدم اقدام ، زوجه می تواند با مراجعه به اداره ثبت با معرفی اموال و دارایی از زوج که جز مستثنیات دین او نباشد و توقیف آن حق شرعی و قانونی خود را دریافت کند. اداره ثبت باید در شناسایی مال از طریق استعلام از مراجع ذی صلاح اقدام کرده و اگر نتواند ظرف مدت دو ماه از تقاضای اجرا، نسبت به شناسایی و توقیف اموال متعهد سند یا ظرف مدت 6 ماه نسبت به اجرای مفاد سند اقدام کند، گواهی برای محاکم قضایی صادرمی کند.

زوجه به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست مطالبه مهریه را می دهد .با صدور حکم قطعی وعدم پرداخت مهریه وعدم تراضی برای پرداخت و عدم معرفی مال ، حکم جلب زوج صادر خواهدشد.

نکته : مطالبه مهریه به هر میزان که باشد تا سقف 110 سکه می توان برای زوج حکم جلب گرفت و تا زمان اجرای حکم و پرداخت کامل مهریه یا تقدیم دادخواست اعسار و پذیرفته شدن ادعای اعسار او یا پرداخت اقساط تعیین شده و جلب رضایت زوجه حبس می شود و در خصوص مازاد آن ملائت و توانایی مالی زوج ملاک پرداخت است.

طبق قانون جدید مردان مدعی اعسار می توانند طی زمانی که دادگاه به پرونده مهریه رسیدگی می‌کند، تقاضای اعسارشان مورد بررسی قرار گیرد بدون آنکه در زندان حبس شوند.

زوج ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ اجراییه فرصت دارد دادخواست اعسار خود را به دادگاه تقدیم نماید دراین صورت تا صدورو قطعیت حکم امکان بازداشت مرد وجود ندارد .

با ارائه مدارک و شهادت شهود و دفاعیات زوجه و قطعیت حکم اعسار وی مکلف به پرداخت مهریه به صورت اقساط می شود و اگر آن را نپردازد تنها در این صورت امکان جلب زوج وجود دارد.

البته بعد از گذشت تقریبا دو ماه زوج میتواند از آزادی نیمه باز استفاده نماید یعنی روزها بیرون از زندان بوده و شبها در زندان باشد.

ضمن این که زوج میتواند مجدد دادخواست اعسار از پیش قسط مطرح کند و وثیقه بگذارد و تا زمان حکم قطعی اعسار آزاد خواهد بود.

سعی کردیم به زبانی ساده و به صورت خلاصه شده در مورد عاقبت زندانیان مهریه برای شما عزیزان توضیحاتی بدهیم که البته آرزو و خواسته قلبی همه انسان‌ها خوشبختی یکدیگر بوده و در مواردی همچون روابط زوجین بحث طلاق و یا دریافت مهریه به نحوی که کار طرفین به دادگاه و شکایت و زندان برسد قطعا قلب هر انسانی به درد خواهد آمد و کارکنان و کارشناسان موسسه اجاره سند راه‌گشا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همواره امیدواریم چنین اتفاقی برای هیچ زوجی نیفتد.

در پایان شرکت تامین وثیقه راهگشا با بیش از یک دهه سابقه درخشان و خوش نام در زمینه سند اجاره‌ای و تامین وثیقه و قرار وثیقه همواره کنار شما عزیزان بوده و برای یافتن جواب سوالات خویش در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توانید از راه‌های ارتباطی (واتساپ – تلفن – مراجعه حضوری) با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شوید.

کلیه کارها و اعمال انجام شده در موسسه راه‌گشا طبق قوانین مصوب دستگاه قضایی کشور اجرا خواهد شد و شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده در این راه پر از دلواپسی کارهای خود را به تیم ما بسپارید تا هرچه سریعتر عزیزانتان را به آغوش امن خانواده خویش بازگردانید.

باشد که روزی برسد که در ایران عزیز و پهناورمان نه جرم و بزهی اتفاق بیفتد نه به مظلومی جفا شده و نه مجرمی خواسته یا ناخواسته اسیر و گرفتار شود.

4.3/5 - (6 امتیاز)
Call Now Button