دادگاه

اجاره انواع سند

ارائه سند برای آزادی یک متهم به منظور استفاده از امتیازات آن تفاوت‌هایی اساسی با ترهین آن در بانک دارد. در حالت اول، سند به منظور تضمین حضور شخص در دادگاه ارائه شده و تنها در صورت عدم وجود مراحل ضبط وثیقه آغاز می‌شود. اما در صورتی که سندی در ترهین بانک باشد، ممکن است شخص ارائه دهنده مشمول جرایم بانکی و پرداخت ضرر پلکانی شود. در ادامه با موسسه اجاره سند و تامین وثیقه راه گشا باشید تا اطلاعات جامعی در این باب در اختیار شما قرار دهیم.

با رشد روزافزون جمعیت بشر و تعداد افراد جوامع بشری اولین مشکلی که با آن مواجه می‌شویم کمبود منابع غذایی٬ افت کیفیت سیستم آموزشی٬ منابع کسب درآمد(کسب و کار و شغل)٬ هزینه‌های بهداشت و درمان و . . . می‌باشد که این موضوع باعث ایجاد رقابت بین انسان‌ها شده که این رقابت به خودی خود بد نبوده و سبب‌ساز مشکلی نخواهد شد لذا از این موضوع می‌توان به صورت سازنده و عاملی برای رقابت سالم بین افراد بشر یاد کرد.

اجاره انواع سند

این موضوع زمانی به مساله و مشکل تبدیل می‌شود که تعدادی از افراد روی به راه‌های کوتاه و البته اشتباه بیاورند.

در واقع هر جامعه‌ای برای حفظ ارزش‌ها و نظم خود اصول و قوانینی برای کنترل روابط بین افراد آن جامعه وضع می‌کند که همه افراد جامعه مذکور ملزم به رعایت این اصول و قوانین هستند .

و مساله اصلی زمانی ایجاد می‌شود که عده ای از افراد آن جامعه برای کسب منابع بیشتر مالی و غذایی و . . .  سعی در یافتند راه یا راه‌هایی برای دور زدن این قوانین دارند که این امر موجب می‌شود حق و حقوق همنوعان خود را زایل کرده و در اینجاست که با کلماتی همچون کلاهبرداری ٬ جرم و بزه٬ زندان و . . .  مواجه می‌شویم .

در مورد واژه زندان همه ما به خوبی می‌دانیم که هدف و قصد اصلی جوامع از ایجاد و اداره آن در واقع کنترل جرم و بزه و کارهای خلاف قانون است.

اما حقیقت این است که همیشه این نتیجه حاصل نمی‌شود.

گاهی افراد واقعا به صورت ناخواسته مرتکب بزه می‌شوند و یا در شرایط بد تر اینکه فرد اصلا جرمی مرتکب نشده و فقط در مرحله اتهام قرار دارد که باز هم مجبور است تا اثبات بی گناهی خویش و برگزاری جلسات دادگاه در زندان بماند که در این شرایط به دلیل هم‌نشینی با افرادی که بزهکار واقعی بوده و شنیدن تجربیات آنها و آشنایی با دیگر جرایم و بزه‌ها احتمال اینکه بعدها دچار خطاهای بیشتری بشوند بسیار زیاد است به خصوص برای افراد کم سن و سال‌تر.

لذا بهترین راه برای افراد متهم (فردی که هنوز جرم وی ثابت نشده و در مرحله تحقیق و بررسی پرونده به سر می‌برد) این است که بتوانند تا نهایی شدن رای دادگاه بیرون از زندان باشند.

همچنین برای افرادی که جرمشان کوچک بوده به طور مثال خطر جانی یا مالی بزرگی برای دیگر افراد به همراه نداشته‌است و یا افرادی که ناخواسته مرتکب جرم و بزه شده‌اند نیز بهتر است به جای اینکه مانند فردی بیکار و بی استفاده در زندان به سر برند بتوانند مدتی بیرون از زندان باشند تا هم از یادگیری دیگر جرایم و همنشینی با افراد ناشایست رها شوند هم بتوانند به خانواده و افراد تحت تکفل خویش رسیدگی کرده و هم بتوانند برای جامعه فردی مفید بوده و حتی به صورت موقت به کار و کسب درآمد بپردازند و از همه مهم‌تر اگر جرمشان جنبه شخصی داشته و شاکی خصوصی دارند بتوانند در جهت جلب رضایت شاکی و یا شاکیان خود قدمی بردارند و در جهت جبران خسارت احتمالی وارده به ایشان تلاش کنند قطعا چنین حالتی برای شاکی یا شاکیان پرونده نیز بسیار مفیدتر و خوشایندتر از این است که فرد گناهکار بی هیچ نتیجه مثبتی در زندان باشد.

در چنین شرایطی قاضی محترم پرونده اقدام به تعیین وثیقه می‌کند.

وثیقه درواقع تضمینی بر حضور به موقع فرد متهم یا مجرم در زمان مشخص شده توسط دادگاه  و دادسرا می‌باشد.

با توجه به نوع و شدت جرم انجام شده توسط مجرم و یا اتهام وارده به فرد متهم قاضی محترم پرونده میزان وثیقه را تعیین می‌کند.

بستگان و خانواده فرد زندانی ملزم به معرفی یک سند ملکی به دادگاه هستند که در این مرحله کارشناسی از طرف دادگاه یا دادسرا به محل سند معرفی شده اعزام می‌شود و ارزش ملک را تخمین می‌زند.

اگر ارزش ملک معرفی شده برابر یا بیشتر از میزان وثیقه تعیین شده باشد که مشکلی نبوده و بعد از طی کردن مراحل اداری مربوطه فرد مجرم یا متهم از زندان رها می‌شود.

تا اینجای کار ظاهرا هیچ مشکلی (در مسیر وثیقه برای دادگاه- وثیقه برای زندانی- وثیقه برای مرخصی زندانی- وثیقه برای دادسرا) وجود ندارد اما به همین سادگی هم نخواهدبود اما مشکل اصلی وقتی پیش می‌آید که فرد زندانی اعم از متهم یا مجرم و یا خانواده و بستگان و نزدیکان وی فاقد سند ملکی شخصی باشند و یا ارزش ملکی که دارند کمتر از میزان وثیقه (قرار وثیقه) تعیین شده باشد که در چنین شرایطی با اصطلاح اجاره سند اجاره سند برای زندانی- اجاره سند برای مرخصی زندانی- اجاره سند برای دادسرا– اجاره سند برای دادگاه اجاره سند برای وثیقه- اجاره سند برای وثیقه زندانی- اجاره سند برای وثیقه جهت مرخصی زندانی – . . .  مواجه می‌شویم.

مراحل اجاره سند و تهیه سند اجاره‌ای

مراحل انجام این کار بدین شکل است که خانواده و یا نزدیکان و بستگان فرد زندانی اعم از متهم یا مجرم پس از انجام تحقیقات لازم شرکت و یا موسسه‌ای امین را جهت دریافت سند اجاره‌ای انتخاب کرده و پس از دریافت مشاوره و به توافق رسیدن با شرکت مذکور اقدام به بستن قرارداد نموده و پس از طی مراحل اداری سند اجاره‌ای خویش را دریافت کرده و اقدام به آزاد کردن زندانی خود می‌نمایند.

هرچند که قاضی محترم پرونده گزینه‌های مختلفی برای تعیین وثیقه دارد همچون کفیل یا سند ملکی  یا فیش حقوقی و … . اما بحث ما در این مقاله در مورد سند بوده لذا باید اطلاعات مختصری در مورد این موضوع داشته باشیم.

چرا داشتن اطلاعات حقوقی و مرتبط با سند اجاره ای مهم است؟

بحث ما در ابتدای این مقاله در مورد وجود جرم و بزه بود پس موضوع اجاره سند سند اجاره‌ای- اجاره سند برای دادسرا- اجاره سند برای دادگاه- سند اجاره‌ای برای زندانی- سند اجاره‌ای برای مرخصی زندانی و . . . نیز خارج از این مقوله نبوده و در این مبحث نیز امکان کلاهبرداری و وقع جرم خارج از تصور نیست.

لذا در این مبحث نیز هر دو طرف معامله اعم ازطرف اول ( فرد زندانی و خانواده وی) و همچنین طرف دوم ( فرد سندگذار) باید از وظایف و حق و حقوق خویش آگاهی داشته و با  دیدی باز پای قرارداد بروند.

شرایط سند ملکی برای وثیقه 

حال این سوال پیش می‌آید که آیا هر سندی مناسب است و یا باید دارای شرایط خاصی باشد؟

پاسخ این سوال کاملا واضح و روشن است. وثیقه گذاشتن برای زندانی به همین راحتی هم نیست و اولین قدم این است که سندی بیابیم که شرایط آن مطابق با شرایط اعلام شده توسط قاضی محترم پرونده باشد.

تامین وثیقه برای دادگاه شرایط و مراحل خاصی دارد. قرار وثیقه مشخص شده برای زندانی از جانب قاضی محترم می‌تواند سند ملکی یا کفالت یا فیش حقوقی و … باشد. که در این مقاله ما سعی داریم به توضیح شرایط سند ملکی برای وثیقه  بپردازیم.

مراحل اداری تامین وثیقه برای زندانی

با توجه به نوع و میزان و شدت جرم انجام شده توسط مجرم یا اتهام وارده به فرد متهم قاضی محترم پرونده قرار وثیقه را مشخص کرده و در پرونده ذکر می‌کند.

مجرم یا متهم و یا خانواده ایشان سندی را به عنوان وثیقه به دادگاه معرفی می‌کنند.

کارشناسی معتمد مرجع قضایی به ملک مورد نظر اعزام شده تا ملک ارایه شده را بازبینی و ارزش‌گذاری کند.

اگر ارزش ملک مذکور هم‌تراز و یا بیشتر از قراروثیقه تعیین شده از جانب قاضی محترم باشد کارشناس محترم آن را تایید کرده و به دادگاه اعلام می‌کند.

باید این موضوع را تحت نظر قرار داد که قبل از شروع هرگونه معامله و عقد قرارداد مبنی بر اجاره سند ، بهتر است با انواع سند و اعتبار قانونی آن‌ها آشنا شوید.

چرا که همانظور که گفتیم پای هر قراردادی شما باید با اطلاعات کافی و دید باز بنشینید تا احتمال خطا و گرفتار شدن در دام افراد کلاهبردار حتی‌الامکان کمتر شود.

در نظر داشته باشید با اطلاعات ناکافی یا ناقص و یا حتی غلط وارد معامله‌ای ناامن نشوید چون بعد از وقوع این اتفاق وعقد قرارداد، برای حل مشکل خود باید به مراکز قانونی و قضایی مراجعه کنید و بدین ترتیب نه تنها مشکل فرد زندانی اعم از مجرم یا متهم حل نمی‌شود بلکه مشکل دوچندان شده و مشکلی جدید نیز اضافه می‌شود و حتی ممکن است برای اثبات بی‌گناهی خویش و اینکه به طور مثال اطلاعی از جعلی بودن سند نداشته‌اید (و یا مواردی دیگر…) دچار دردسر شوید و برای پرونده اول نیز مساله فوت وقت پیش بیاید.

در قدم بعدی موضوعی که بسیار اهمیت دارد دانستن عنوان انواع سند است:

*سند مشاع

*سند شش دانگ

*سند مفروز

*سند منگوله دار

*سند تک برگ

*سند اعیان

*سند عرصه

*سند وقفی

*سند ورثه‌ای

*سند المثنی

*سند معارض

*سند شورایی

*سند وکالتی

*سند بنچاق

*سند رهنی

البته لازم به ذکر است که توضیح مفصل و کامل در مورد تک تک این اسناد در این مقاله نمی‌گنجد لذا کارشناسان ما در گروه اجاره سند راه‌گشا همواره آماده اطلاع‌رسانی و ارایه مشاوره رایگان در هر ساعتی از شبانه‌روز به شما عزیزان هستند..

گروه اجاره سند راه‌گشا با سابقه‌ای بیش از یک دهه (البته سابقه‌ای سفید و پاک و بدون حتی یک مورد خطا و شکایت ) همانند همیشه در خدمت شما عزیزان است تا با ارایه خدمات مشاوره‌ای در باب پرونده شما اعم از هزینه و مراحل انجام کارو راهنمایی در مورد پرونده‌تان شما را در این راستا یاری کرده و باری از دوش شما و نگرانی‌هایتان بردارد.

تکلیف وثیقه در صورت فرار متهم چه می‌شود؟

در بحث اجاره سند( اجاره سند برای دادگاهاجاره سند برای آزادی زندانیتامین وثیقه برای آزادی زندانی تامین وثیقه برای زندانی) به خصوص برای مالک و فرد اجاره‌دهنده سند این سوال پیش می‌آید که در صورت فرار زندانی (متهم یا مجرم) تکلیف وثیقه چه می‌شود؟ و این نگرانی همواره با وی خواهد بود. که البته این نگرانی به جا نیز می‌باشد زیرا در صورت فرار متهم امکان ضبط وثیقه و از بین رفتن آن برای فرد سندگذار وجود خواهد داشت.

همانطور که گفتیم به دور از انصاف است که در یک معامله که دوطرف حضورد دارند تنها به حقوق و نگرانی‌های یک طرف اشاره شود. قطعا فرد اجاره‌دهنده سند و وثیقه نیز نگرانی‌هایی داشته و حقوقی نیز دارد.که همانطور که اشاره کردیم این نگرانی بسیار به جا بوده و حق وی است که به سوالات ایشان پاسخی مناسب و کامل داده شود تا با خیالی آسوده پای این قرارداد نشسته و بدون نگرانی اقدام به ارایه سند ملکی خویش به عنوان وثیقه نماید.

که مهم‌ترین این نگرانی‌ها برای فرد سندگذار این است که اگر زندانی ( متهم یا مجرم) به خصوص فرد مجرم که جرم و بزه وی اثبات شده و ممکن است متهم به پرداخت جریمه هنگفتی شده باشد و یا حکم صادر شده برای وی شامل تحمل حبس طولانی مدتی باشد اگر بعد از خروج از زندان فرار کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ تکلیف وثیقه در صورت فرار متهم چه می‌شود؟

و اگر ملک و وثیقه ارایه شده تنها ملک فرد باشد و خانه مسکونی و ی و خانواده‌اش باشد  چه بلایی بر سر آنها خواهد آمد؟ قطعا این موارد نگرانی‌های کوچکی نبوده و باید به آنها پاسخی کامل و قطعی داده شود.

اگر با گذاشتن وثیقه و خروج زندانی از زندان به عهد خود عمل نگرده و به اصطلاح فرار کند و دیگر به زندان بازنگردد و خود را به مراجع قضایی معرفی نکند مفهوم ضبط وثیقه پیش می‌آید.

۱- دادگاه حضور متهم را لازم بداند اما متهم در دادگاه حاضر نشود؛

۲-  در مهلت یک‌ماهه‌ای که دادگاه از تاریخ ابلاغ به فرد وثیقه‌گذار می‌دهد، وی قادر به حاضر کردن متهم در دادگاه نباشد؛

 ۳- عدم حضور متهم و یا عدم توانایی وثیقه‌گذار برای حاضر کردن متهم نزد دادگاه بدون عذر موجه ؛

۴- الزام به حضور متهم در دادگاه .

۵- ابلاغ احضاریه به متهم یا وثیقه‌گذار به صورت واقعی باشد و نه قانونی. یعنی به خود شخص ابلاغ شده باشد.

پس اگر متهم در در دادگاه حاضر شود و یا عدم حضورش همراه با عذرموجهی باشد، امکان ضبط وثیقه وجود نخواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که باید به این نکته توجه داشت که هرگاه ثابت شود متهم یا وثیقه‌گذار برای جلوگیری از امکان ابلاغ واقعی اخطاریه، نشانی محل اقامت واقعی یا تغییر آن را به مرجع قبول‌کننده وثیقه اعلام نکنند یا به این منظور از محل خارج شده یا به هر نحو دیگر به این منظور امکان ابلاغ واقعی را دشوار کرده باشند و این امر از نظر بازپرس محرز شود، ابلاغ قانونی اخطاریه برای ضبط وثیقه کافی خواهد بود.

در پایان گروه اجاره سند راه‌گشا با بیش از یک دهه سابقه درخشان و خوش نام در زمینه سند اجاره‌ای و تامین وثیقه و قرار وثیقه( اجاره سند برای زندانی- اجاره سند برای دادگاه- اجاره سند برای دادسرا- سند اجاره‌ای برای زندانی- سند اجاره‌ای برای دادگاه- سند اجاره‌ای برای دادسرا- . . .)  همواره کنار شما عزیزان بوده و برای یافتن جواب سوالات خویش در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توانید از راه‌های ارتباطی (واتساپ – تلفن – تلگرام از طریق شماره تماس 09192702181 یا مراجعه حضوری) با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شوید.

کلیه کارها و اعمال انجام شده در گروه اجاره سند راه‌گشا طبق قوانین مصوب دستگاه قضایی کشور اجرا خواهد شد و شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده در این راه پر از دلواپسی کارهای خود را به تیم ما بسپارید تا هرچه سریعتر عزیزانتان را به آغوش امن خانواده بازگردانید.

4.4/5 - (48 امتیاز)
Call Now Button