سند اجاره ای برای جرائم مالی و کیفری

اقتصاد در دنیای امروزه و جوامع بشری نوین نقش کلیدی و مهمی را ایفا می‌کند. از این رو مبارزه با مفاسد اقتصادی دارای جایگاه منحصر به فرد و مورد توجهی است. در ادامه با گروه اجاره سند و تامین وثیقه راه گشا همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در زمینه شرایط سند اجاره ای برای جرائم مالی و کیفری بدست آورید.

به هر گونه رفتاری از قبیل فعل يا ترك فعل كه در متن قانون به طور صریح برای آن مجازات مشخص شده است،‌ جرم می گویند.

انجام و ارتکاب جرم عملی است كه قانون عمومی جامعه را دچار اختلال و بی‌نظمی می‌کند لذا برای آن مجازات مشخص شده است.

به طور کلی نظم عمومی به امنيت خاطر و آرامش مردم یک جامعه گفته می شود. در این مقاله قصد داریم در خصوص انواع جرم‌ و مجازات آن ها اطلاعات مختصر و کلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

این مطلب را نیز بخوانید: صفر تا صد شرایط سند ملکی برای وثیقه

عناصر مشترک در هر جرم

قانونی؛ يعنی وصف مجرمانه به تعيين قانون باشد.
معنوی؛ يعني جرم بايد با قصد و نیت مجرمانه باشد.
مادی؛ يعنی جرم به صورت عمل فيزيكی انجام شده باشد.

معمولا برای جرایم اقتصادی عناوین و عباراتی چون مفاسد اقتصادی، جرایم یقه سفیدها ( که مقام مرتکب وجه تسمیه قرار گرفته است) و اصطلاح جرایم سازمان یافته ( جرایمی که هدف وغایت آن کسب قدرت مادی است که با نبوغ فرد به وقوع می پیوندد و نیاز به برنامه ریزی دارند.) و … به کار میرود.

شواهد متعددی در سالهای اخیر نشان دهنده منفی بودن اثرات فساد در تمامی جوانب بوده و همچنین بیانگر این موضوع است که فساد تاثیر منفی و نامطلوبی بر رشد سرمایه‌گذاری اقتصادی و هدر رفتن منابع مالی کشور دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: تکلیف وثیقه در صورت فرار متهم چه می‌شود؟

این امر یکی از معضلات مهم اکثر جوامع محسوب می گردد که آثار اقتصادی سیاسی و اجتماعی بسیار منفی و گاهی جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

امروزه با توجه به گسترش و سهولت ارتباطات و پیشرفت فن آوری، آثار مخرب چنین جرایمی، محدود و منحصر به یک یا چند کشور نشده است بلکه نظم و امنیت جهانی را نیز مختل می نماید.

با توجه به خطرات فوق العاده مخرب این دسته از جرایم، مبارزه مؤثر و هماهنگ با این موضوع مستلزم تدوین یک سیاست کیفری مؤثر و کارآمد می‌باشد اما این مورد به تنهایی کافی نبوده و علاوه بر آن پرداختن به تدابیر پیشگیری از فساد از اهمیت خاصی برخوردار است .

سیاست کیفری ایران در راستای جرایم مالی و اقتصادی

جرایم مالی جرایمی هستند که در مورد و مواجهه با اموال انجام می شود و دربرگیرنده تبدیل غیرقانونی مالکیت اموال (متعلق به یک نفر) به استفاده و منفعت شخصی است.

این مطلب را نیز بخوانید: آیا زندانی مهریه با سند آزاد می شود؟

شناسایی این مفاسد و جرم انگاری آنها از دغدغه‌های اصلی قوه مقننه کشورها است.

آیا می دانید برخی از جرایم مالی فقط منجر به مجازات می شود؟

در جرایم مالی مانند چک و خیانت در امانت، زمانی‌که رای محکومیت مجرم منجر به اجرای حکم می شود شاکی یا شاکیان پرونده به حقوق مالی از دست رفته خود نایل نمی شود و نتیجه دعاوی کیفری فقط و فقط مجازات است.

حال اگر بخواهیم به بحث تخصصی خودمان بپردازیم این سوال پیش می‌آید که آیا در چنین جرایمی فرد متهم یا مجرم دیگر حق استفاده از مرخصی یا رهایی از زندان را ندارد؟

باید بگوییم که خیر چنین نیست و باز هم مثل همیشه که عنوان کرده ایم چه فرد متهم باشد و هنوز جرمی به اثبات نرسیده باشد و چه مجرم باشد و جرم و کار خلاف قانون وی اثبات شده باشد باز هم فرد می‌تواند از حق مرخصی خود استفاده کند البته ناگفته نماند که شرایط یک پرونده با پرونده دیگر قطعا متفاوت خواهدبود.

مرخصی برای جرایم مالی و اقتصادی

حال این سوال پیش می‌آید که آیا در جرایم مالی و اقتصادی و برای مرتکبین آن آیا امکان استفاده از مرخصی وجود دارد و یا خیر؟

این مطلب را نیز بخوانید: قوانین، شرایط و مزایای اجاره سند و تامین وثیقه برای دادسرا

قطعا نظر دادن قطعی در این مورد در صلاحیت و اختیارات ما نبوده و نظر قطعی و مورد استناد نظر مرجع قضایی و قاضی محترم پرونده خواهد بود چرا که شرایط و زوایای هر پرونده متفاوت بوده و کوچکترین تفاوتی گاهی رای و نتیجه نهایی پرونده را به طور کل عوض می‌کند.

اجاره سند جرائم مالی

اما اگر به طور کلی بخواهیم عنوان کنیم جواب سوال فوق آری است در اغلب موارد فرد مجرم می‌تواند از حق مرخصی خویش استفاده کرده تا به اهداف خود برسد که این اهداف عبارتند از جلب رضایت شاکی یا شاکیان پرونده و یا جبران خسارات وارده بر ایشان و یا حتی رسیدگی فرد مجرم به خانواده خویش چرا که ممکن است فرد مجرم سرپرست خانواده خویش باشد و با زندانی شدن و گرفتار شدن وی کل خانواده دچار مشکل شوند.

با جمع‌بندی این مطالب می‌توان بیان کرد که در نتیجه با توجه به نوع و شدت جرم یا اتهام فرد مجرم یا متهم قاضی محترم دستگاه قضایی اقدام به تعیین قرار وثیقه برای وی می‌کند.

در اینجاست که این فرد(متهم یا مجرم) و خانواده و نزدیکانش بیش از قبل با عباراتی همچون وثیقه برای مرخصی زندانی ٬ وثیقه گذاشتن برای زندانی ٬ گذاشتن سند برای زندانی ٬ وثیقه برای آزادی زندانی ٬ وثیقه برای مرخصی زندانی روبرو خواهند شد و حتی در شرایطی علاوه بر اینها با عباراتی همچون اجاره سند برای دادسرا و اجاره سند برای دادگاه ٬ سند ملکی اجاره‌ای ٬ سند اجاره‌ای برای زندانی ٬ اجاره سند ٬ اجاره انواع سند و قیمت سند اجاره‌ای برای دادسرا و سند اجاره‌ایبرای مرخصی زندانی نیز مواجه خواهند شد و سوالات دسته دوم چه زمانی برای فرد مجرم و خانواده وی ایجاد می‌شود؟

این مطلب را نیز بخوانید: صدور قرار وثیقه در چه مواردی ممنوع است؟

زمانی که مجرم یا خانواده و نزدیکانش فاقد سند و وثیقه باشند.در این باب کمی توضیح خواهیم داد تا ابهامات شما عزیزان برطرف شود:

اگر فرد مجرم فاقد ملک شخصی باشد. نه خود و نه خانواده و نزدیکانش.

یا اگر هم ملکی وجود داشته باشد ارزش آن به اندازه قرار وثیقه تعیین شده توسط قاضی محترم پرونده نباشد.

اینجاست که با عباراتی مثل اجاره سند و وثیقه روبرو می‌شویم. در چنین شرایطی فرد مجرم یا متهم نیاز به اجاره سند و وثیقه دارد تا بتواند از حق مرخصی خویش استفاده کرده و همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم به اهداف خود برسد.

تامین وثیقه برای دادگاه و تامین سند برای دادسرا شرایط و مراحل خاصی دارد. قرار وثیقه مشخص شده برای زندانی از جانب دستگاه رسیدگی کننده به پرونده می‌تواند سند ملکی یا کفالت یا فیش حقوقی و … باشد. که در این مقاله ما در مورد شرایط سند ملکی برای وثیقه خواهیم پرداخت.

با توجه به نوع و میزان و شدت جرم انجام شده توسط مجرم یا اتهام وارده به فرد متهم قاضی محترم پرونده قرار وثیقه را مشخص کرده و در پرونده ذکر می‌کند.

فرد مجرم و یا خانواده ایشان سندی را به عنوان وثیقه به دادگاه یا دادسرا معرفی می‌کنند.

کارشناسی که معتمد مرجع قضایی باشد به ملک مورد نظر اعزام شده تا ملک ارایه شده را ارزش‌گذاری کند.

عبارت دیگری که در این زمینه به کرات با آن مواجه خواهید شد سند اجاره‌ای ارزان و یا اجاره سند با پایین‌ترین قیمت خواهد بود که قطعا جنبه مالی این قضیه برای خانواده فرد زندانی بسیار مهم و حایز اهمیت خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: قرار وثیقه چه زمانی صادر می شود و میزان آن چقدر است؟

و صد البته بهتر است که قبل از شروع هرگونه معامله و عقد قرارداد مبنی بر اجاره سند یا تامین سند اجاره‌ای برای دادگاه یا تامین سند اجاره‌ای برای دادسرا و سند اجاره‌ای برای مرخصی زندانی، با انواع سند و اعتبار قانونی آن‌ها و نحوه نرخ گذاری برای استفاده از سند اجاره‌ای را تا حدودی بدانید و آگاه باشید تا از هرگونه سو استفاده و کلاهبرداری و تخلفی پیشگیری کنید.

و هرگز خام عبارت فریبنده‌ای همچون اجاره سند با پایین‌ترین قیمت نشوید.

زیرا این مساله دو جنبه دارد یکی اینکه نباید مبلغی بیشتر از حد عرف و قانون از شما دریافت کنند و دو اینکه شاید سندی که با قیمتی خیلی پایین و نامعقول به شما ارایه می‌شود مشکل قانونی داشته باشد پس نباید فریب این عبارات را بخورید.

در نظر داشته باشید با اطلاعات ناکافی یا ناقص و یا حتی غلط وارد معامله‌ای ناامن نشوید چون بعد از وقوع این اتفاق وعقد قرارداد، برای حل مشکل خود باید به مراکز قانونی و قضایی مراجعه کنید و بدین ترتیب نه تنها مشکل فرد زندانی اعم از مجرم یا متهم حل نمی‌شود بلکه مشکل دوچندان شده و مشکلی جدید نیز اضافه می‌شود.

قیمت اجاره سند

مبحث مهم دیگری که قطعا در هر کار و معامله‌ای مورد توجه خواهد بود و اهمیت بسیار زیادی دارد بحث مالی و ریالی انواع معامله‌ می‌باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: سند اجاره ای ارزان برای تهران و کلیه شهرستانها

هرگز نمی‌توان در یک مقاله یا حتی در تبلیغات قیمت خاص و مشخصی را اعلام کرد چرا که مباحث قضایی بندها و تبصره‌های فراوانی داشته و هر جرم و اتهامی با توجه به شرایط خود و ابعاد پرونده و ضوابط قانونی باید بررسی شده و هزینه‌های آن تعیین و اعلام شود.

اما چیزی که واضح و مبرهن است این موضوع است که در هر معامله‌ای قطعا باید شرط انصاف و عدالت و همچنین جوانب قانونی برای هر دو طرف قرارداد رعایت شده و سود و زیان هر دو طرف مدنظر قرار گیرد و سنجیده شود تا مبادا به یکی از طرفین خواسته یا ناخواسته ظلمی روا شود.

به خصوص در معاملاتی که یک طرف قرارداد فرد زندانی بوده که خود و خانواده وی به اندازه کافی نگرانی و استرس و اضطراب دارند و درگیر مشکلات ناشی از شرایط پیش آمده هستند و طرف دیگر صاحب ملکی است که میخواهد اقدام به گذاشتن وثیقه برای زندانی و ارایه سند برای مرخصی زندانیکند و ممکن است این ملک تمام دارایی و اندوخته خود و خانواده‌اش باشد لذا در نظر گرفتن حق و حقوق هر دو طرف الزامی می‌باشد.

موسسه اجاره سند راه‌گشا با سابقه‌ای بیش از یک دهه همانند همیشه در خدمت شما عزیزان است تا با ارایه خدمات مشاوره‌ای در باب پرونده شما اعم از هزینه و مراحل انجام کار شما را در این راستا یاری کرده و باری از دوش شما و نگرانی‌هایتان بردارد.

این مطلب را نیز بخوانید: اجاره انواع سند برای آزادی زندانی

در پایان شرکت تامین وثیقه راهگشا با بیش از یک دهه سابقه درخشان و خوش نام در زمینه سند اجاره‌ای و تامین وثیقه و قرار وثیقه همواره کنار شما عزیزان بوده و برای یافتن جواب سوالات خویش در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توانید از راه‌های ارتباطی (واتساپ – تلفن – مراجعه حضوری) با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شوید.

کلیه کارها و اعمال انجام شده در موسسه راه‌گشا طبق قوانین مصوب دستگاه قضایی کشور اجرا خواهد شد و شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده در این راه پر از دلواپسی کارهای خود را به تیم ما بسپارید تا هرچه سریعتر عزیزانتان را به آغوش امن خانواده خویش بازگردانید.

باشد که روزی برسد که در ایران عزیز و پهناورمان نه جرم و بزهی اتفاق بیفتد نه به مظلومی جفا شده و نه مجرمی خواسته یا ناخواسته اسیر و گرفتار شود.

4.9/5 - (16 امتیاز)
Call Now Button